Vooruitzenden blijft in beweging, óók bij ondersteunen sportclubs

Met vestigingen in Tilburg, Maastricht, Almere, Almelo, Helmond en Voorschoten staat Vooruitzenden allesbehalve stil. Het bedrijf van ondernemer Carlos Willems fungeert ondertussen door een groot deel van het land als matchmaker tussen bedrijven en praktisch geschoolde krachten. Daarbij verliest Vooruitzenden ook de maatschappelijke betrokkenheid niet uit het oog. Die manifesteert zich bijvoorbeeld in het ondersteunen van een aantal sportclubs, zoals Team Coolen, de grote judoschool van Vincent Coolen in Midden-Brabant.

Blijf niet stilstaan. Dat is het motto van Carlos Willems en Vooruitzenden. Carlos kan zelf bogen op een rijk sportverleden. Hij voetbalde in de jeugd van betaald voetbalclubs als Willem II en FC Twente, maar brak – mede door blessures – nooit door. Zijn zwak voor sport bleef hij wél altijd houden, ook toen hij als ondernemer begon te groeien. “Ik heb aan mijn actieve sportperiode als ondernemer veel overgehouden”, zo kijkt hij terug. “Discipline, structuur, tactisch denken maar ook: omgaan met tegenslagen.” Hoewel hij beseft dat niet alles wat je wilt lukt, wil Willems als ondernemer een winnaar zijn. “Wij zijn nu 5 jaar bezig met Vooruitzenden en ik ben trots op wat we bereikt hebben.” Naast zijn activiteiten voor Vooruitzenden is Carlos ook directeur van H&P Metaaltechniek in Geldrop.

Ondersteunen

Bij Vooruitzenden is sport dus belangrijk, zowel om samen of individueel te beoefenen, als om te ondersteunen. Zo sloot Willems recent een driejarige overeenkomst met Willem II, waar nu een reclamebord met de tekst ‘Blijf niet stilstaan!’ in het stadion hangt. Maar ook de judoclub van zijn zoontje Thiago – Team Coolen – wordt door Vooruitzenden ondersteund. “Judo draait om individuele kracht, om doorgaan. Je kunt je er niet verschuilen achter je teamgenoten”, zo motiveert Carlos de stap om met de grote vechtsportschool – naast judo wordt er onder meer aan boksen, kickboksen en Krav Maga gedaan – in zee te gaan. “Sport is van wezenlijk belang, ook voor het leveren van topprestaties op de werkvloer.” Hij roept ook andere ondernemers op om met hun bedrijven zijn voorbeeld te volgen: “Overweeg het om een sportclub te sponsoren! Daarmee geef je iets terug aan de maatschappij.”

Vincent Coolen, die in 2000 Team Coolen opstartte, is maar wat blij met sponsoring van bedrijven zoals Vooruitzenden. Die sponsoring zet hij met name in voor de judoka’s in zijn wedstrijdselectie, die door heel het land aan toernooien meedoen. “Wij hebben mede door de ondersteuning van Carlos 300 nieuwe judopakken kunnen bestellen”, klinkt het trots. Op die pakken staat het logo van Vooruitzenden, net zoals op de sportshirts van Team Coolen. Ook hangt er in de dojo in Oisterwijk een reclamebord. “Doordat sponsors op onze pakken staan, komen ze in heel het land in beeld”, weet Coolen, die een nieuw judopak aan de apetrotse Thiago overhandigde. Daarna gingen sponsor Carlos Willems en een deel van de wedstrijdselectie van Team Coolen samen op de foto.

GERELATEERD

Artikel gaat over

Meer berichten