Regionaal adverteren doe je zo

Hoe kun je het beste regionaal adverteren?

Ben jij benieuwd hoe je het beste regionaal kunt adverteren in Den Haag of in andere steden? Buitenreclame is het antwoord hierop. Maar hoe zorg je ervoor dat je met jouw buitenreclame de doelgroep in jouw regio op de beste manier bereikt? Wij hebben enkele tips voor je op een rijtje gezet, zodat je straks succes zal boeken met regionaal adverteren. Lees snel verder en ontdek op welke manieren je pas echt slaagt met regionaal adverteren.

Zorg voor duidelijke reclame

Zorg ervoor dat jouw boodschap duidelijk is. Mensen die buitenreclame zien, zijn volop in beweging. Hierdoor is het contactmoment vrij kort. Om ervoor te zorgen dat jouw reclame niet jouw potentiële doelgroep misloopt, is het belangrijk om te zorgen voor duidelijke beelden en teksten. Deze dienen geheel te passen bij de boodschap voor jouw doelgroep. Zo hoeven passanten niet hun aandacht te verdelen, maar komt de boodschap in zijn geheel naar voren, waardoor deze sterker wordt.

Ga voor een korte tekst

Zorg ervoor dat jouw headline kort is. Goede buitenreclame is namelijk kort maar krachtig. Kies voor maximaal 10 woorden op jouw poster. Passanten hebben namelijk geen tijd om langer de tekst te lezen, omdat zij doorgaans aan het wandelen zijn of onderweg zijn naar een specifieke bestemming. 10 woorden klinkt wellicht wat kort, maar hier zijn zeker pakkende teksten voor te bedenken.

Zorg voor goed beeld

Met een goed beeld kun je vaak al heel veel zeggen. Doorgaans wordt beeld zelfs beter onthouden dan tekst. Zorg er dan ook voor dat het beeld dat je toepast in jouw buitenreclame van goede kwaliteit is en past bij jouw organisatie. Vergeet hierbij ook niet jouw bedrijfslogo te vermelden, zodat passanten kunnen vaststellen dat jouw bedrijf is waar ze moeten zijn voor een specifieke dienst of product.

Ga voor een geheel dat nieuwsgierig maakt

Ga altijd voor een geheel dat nieuwsgierig maakt. Hierbij combineer je tekst en beeld met elkaar die nieuwsgierigheid opwekken en tegelijkertijd verrassend zijn. Zorg ook voor een zekere originaliteit. Als je voor een simpele boodschap gaat die vol staat van clichés, zal je lokaal niet veel succes boeken. Denk ook na over de locaties waar de buitenreclame geplaatst wordt. Je kunt natuurlijk kiezen voor een billboard of abri, maar ook voor een lichtmast in Den Haag als je in deze stad reclame wilt maken.

Wil jij ook succesvol lokaal adverteren? Ga dan meteen aan de slag met onze tips.

Google search engine
GERELATEERD

Artikel gaat over

Meer berichten