Home Blog Pagina 2

Waar kun je in investeren als ondernemer?

Wil je als ondernemer investeren? Je hebt natuurlijk een heleboel opties. Laat het geld niet gewoon maar op de bank staan, maar ga op zoek naar een passend doel. Ben je je nog aan het oriënteren? Dan komt dit artikel van pas: dit zijn investeringen om aan te denken.

Winkel

Als je producten verkoopt, is het een interessant idee om een fysieke winkel te openen. Hier kun je immers in investeren, door de winkel stukje bij beetje op te knappen. Je kunt ook een nieuwe doelgroep aantrekken: de doelgroep van het winkelend publiek is bijvoorbeeld weer anders dan de doelgroep van online shoppers. Kies een geschikte locatie om een winkel te beginnen. De hoofdstad van het land is een populaire spot, waar veel winkelend publiek te vinden is. Zoek naar winkelruimtes te huur Amsterdam om deze droom te realiseren. Je kunt starten met een enkele winkel, maar in geval van succes is het uiteraard een optie om dit verder uit te breiden.

Bedrijfsuitbreiding

Laat je bedrijf groeien. Dit kan op allerlei manieren. Het bovenstaande onderwerp is al een
belangrijk thema, want met een nieuwe of extra winkel breid je natuurlijk uit. Maar je kunt
ook investeren in de groei van je eigen bedrijf door nieuwe producten, diensten, markten of
locaties te verkennen. Waar kun je nog meer op inzetten? Zorg dat het allemaal op rolletjes
loopt, door alles vooraf goed uit te denken en gebruik te maken van onder andere
technologische upgrades. Bedrijfsuitbreiding kan ook plaatsvinden in de vorm van
personeelsuitbreiding. Welke krachten heb je nog nodig binnen het team? Haal
medewerkers binnen met kennis van marketing, financiën, klantenservice of een heel
andere tak. Je weet daarbij zelf het beste wat er nog nodig is. Zelf kun je steeds meer taken uit handen gaan geven, wat gezond is bij de groei van een bedrijf.

Vastgoed

Veel ondernemers kiezen ervoor om te investeren in vastgoed. Dit kan direct in verbinding
staan met je bedrijfsprestaties, bijvoorbeeld bij een investering in bedrijfsvastgoed. Maar je
kunt een investering in onroerend goed ook zien als een aanvullende inkomstenbron. Kies
een huis te koop Amsterdam, om in te investeren. Juist in zo’n populaire plaats is dit immers een strategische zet.

Aandelen

Overweeg om te investeren in aandelen of beleggingsfondsen. Het is wel belangrijk om je
hierbij te realiseren dat je risico neemt. Maar eerlijk is eerlijk, dat hoort toch ook wel een
beetje bij het ondernemerschap. Verdiep je wel goed in de wereld van aandelen of schakel
hier hulp bij in. Een grondige kennis van de financiële markten is noodzakelijk. Je kunt
aandelen kopen in bijpassende gebieden, die aansluiten bij jouw bedrijf. Of investeer bijvoorbeeld in start-ups en scale-ups waarin je gelooft. Voer bij iedere investeringsbeslissing eerst een grondige analyse uit.

Educatie

Je kunt ook investeren in educatieve doeleinden, voor jou en je personeel. Investeer in de
opleiding en ontwikkeling van je personeel om hun vaardigheden en kennis te verbeteren.
Dit kan resulteren in meer competente en gemotiveerde werknemers. Dat niet alleen, je
bindt je personeel ook meer aan het bedrijf. Ook vergroot je de kans op tevredenheid op de
werkvloer. Investeer daarnaast doorlopend in je eigen kennis en vaardigheden door deel te
nemen aan relevante cursussen, workshops of conferenties. Dit helpt je bij het volgen van
trends en ontwikkelingen in je branche.

Marketing

Last but not least: investeer in marketingdoeleinden. Dit draagt immers weer bij aan de
groei van je bedrijf. Om meer te verkopen, moet je eerst worden gezien. Vergroot
bijvoorbeeld je online aanwezigheid, merkbekendheid en klantenbestand door te investeren
in effectieve marketing- en advertentiestrategieën. Dit kun je op allerlei manieren bereiken,
waar ook passend personeel je bij helpt. Zet onder andere in op sociale media-advertenties
of SEO-optimalisatie, om belangrijke online onderdelen te benoemen.
Investeren als ondernemer kun je op uiteenlopende manieren realiseren. Minimaliseer
daarbij de risico’s met diversificatie. Het type investering dat geschikt is hangt ook af van je bedrijfsvisie, financiële situatie en persoonlijke voorkeuren. Hoe zien bijvoorbeeld je
zakelijke doelen eruit? En wat is je risicobereidheid? Neem het allemaal mee!

Spinning Jenny, Statieheld en No Waste Army winnaars Landelijke Circulaire Innovatie Top!

Spinning Jenny, Statieheld en No Waste Army zijn de landelijke winnaars van de Circulaire Innovatie Top in respectievelijk de categorieën: Circulaire Change Maker, Circulaire Start-Up en Circulaire Community. Dat werd bekend gemaakt tijdens een spannende finale op vrijdag 15 maart 2024 in de Malietoren in Den Haag. In totaal 15 finalisten uit de provincies Overijssel, Flevoland, Gelderland, Brabant en Limburg streden hier om de landelijke titel. Geen eenvoudig te winnen competitie, want de kwaliteit van alle inzendingen was hoog met een diversiteit aan circulaire innovaties. Daarmee was deze finale een mooi onderdeel binnen de Week van de Circulaire Economie.

Annemarie van Oorschot, Programmamanager Groene Groeiers, opende de finale en benadrukte het belang van deze challenge voor de bredere circulaire economie in Nederland: “De Circulaire Top heeft dit jaar 100 duurzame koplopers in beeld gebracht; bedrijven en organisaties die daadkrachtig en innovatief de zo broodnodige ontwikkeling naar een circulaire economie een boost geven. Zij werken keihard aan het toekomstige verdienvermogen van een duurzaam Nederland. Die koplopers verdienen allemaal een prijs!” Daarna mochten de finalisten per categorie hun innovatie pitchen onder leiding van presentator Joris Putman. De finalisten gingen in gesprek met elkaar en beantwoordden daarbij ook kritische vragen van de jury. Hierna was het aan de jury om de winnaars te kiezen. Ze beoordeelden de innovaties op mate van circulariteit en samenwerking in de keten, schaalbaarheid en het vernieuwende karakter. Juryvoorzitter Barbara Huizink prijst de kwaliteit van de innovaties en het enthousiasme van de ondernemers.

WINNAAR Circulaire Change Maker: Spinning Jenny

Oud textiel wordt op dit moment vaak verbrand of verwerkt in laagwaardige toepassingen (denk aan isolatie van auto’s en vaatwassers). Spinning Jenny koopt gerecyclede textielvezels in en spint er met een hypermodern machinepark weer nieuwe garens van. Dit kan vervolgens weer gebruikt worden in hoogwaardige toepassingen, bijvoorbeeld autostoelbekleding, tapijten of werkkleding.

Paula Gerritsen, CEO Spinning Jenny: ‘Fantastisch, wat een erkenning voor het werk dat we gedaan hebben! De andere genomineerden waren ook hele goede change makers, dus ik vond het heel spannend. Maar ik ben heel blij dat we gewonnen hebben!’

WINNAAR Circulaire Start Up: Statieheld

Statieheld biedt een slimme recycle bak voor kleine flessen en blikjes. Je kunt ze hier gemakkelijk inleveren terwijl je onderweg bent, en het statiegeld wordt meteen uitbetaald via een app.

Valerie van Zuijlen, CEO Statieheld: “Het is zo mooi om te zien dat iedereen op zijn eigen manier innoveert. De wedstrijd brengt provincies bij elkaar. We moeten niet op een eilandje zitten, maar juist elkaar versterken. Ook wij ‘team Statieheld’ hebben in deze landelijke finale circulaire collega’s gevonden. Dat we hebben gewonnen is echt een extra push in de rug. Het is niet altijd makkelijk om met grote partijen te moeten concurreren. Dat doen we met een jong team, we werken dag en nacht om het verschil te maken!”

WINNAAR Circulaire Community: No Waste Army

In Nederland gooien we ongeveer 33 kilo afval per jaar weg. Per persoon! Vaak begint dit probleem al vooraan in de keten. Boeren en telers kunnen hun producten niet kwijt, omdat ze niet aan het perfecte plaatje voldoen. No Waste Army koopt deze producten voor een eerlijke prijs op en laat er houdbare producten van maken door haar producenten. Hiermee maken ze de voorraadkast van de boeren leger en van hun leden voller. Zo dragen ze bij aan het structureel oplossen van voedselverspilling.

Mayke de Bruin, allround commandant bij No Waste Army: “Heel erg bedankt dat wij uit al die initiatieven naar voren zijn gekomen! Ik denk dat we allemaal winnaars zijn. Het is zo tof om te zien dat hier zoveel initiatieven staan die niet alleen praten, maar ook echt doen! Wij kunnen deze overwinning goed gebruiken en daar redden we alleen maar meer voedsel mee! Nog meer impact maken.”

Over de Circulaire Innovatie Top

Circulair ondernemen is de toekomst. De continuïteit van onze maakindustrie, bouw, landbouw en vele andere sectoren valt of staat met het realiseren van circulaire innovaties. Nederland kent veel innovatieve organisaties en ideeën. Daarom organiseren VNO-NCW Midden, VNO-NCW Brabant Zeeland en de Limburgse Werkgevers Vereniging (LWV) de landelijke Circulaire Innovatie Top. Dit doen ze samen met partners Pre Zero, Money Meets Ideas en het Versnellingshuis. Het doel van deze challenge is om regionale ondernemers in de spotlight te zetten en te laten zien wat zij te bieden hebben op het gebied van circulaire innovaties. Hiermee inspireren ze andere ondernemers. Het uiteindelijke doel is om de ondernemers te helpen om een vervolg te geven aan de verdere uitwerking en ontwikkeling van hun circulaire innovatie.

Jury

De jury bestond uit juryvoorzitter Barbara Huizink, directeur Innovatie bij PreZero, Sanne Westra, beleidssecretaris Circulaire Economie en Milieu bij VNO-NCW en MKB Nederland, Gabrielle Werkhoven, relatiemanager bij Het Versnellingshuis en Frank Groenevelt, adviseur bij Money Meets Ideas.

Bedrijfspand isoleren: waar moet je aan denken? 

Als ondernemer heb je de verantwoordelijkheid om te verduurzamen. Bedrijven – groot en klein – leveren immers hun eigen aandeel in het milieuprobleem. Als elk bedrijf zijn verantwoordelijkheid neemt, zou Nederland er over enkele jaren toch al een heel stuk beter voor staan. Denk niet dat jouw bedrijf te klein is of je bijdrage te weinig oplevert, want alle kleine beetjes helpen. Bovendien heeft het ook andere voordelen om te verduurzamen. Zo draagt dit bij aan het verlagen van de vaste lasten. Hetgeen waar je als ondernemer waarschijnlijk ook heel blij van kan worden. 

Maar hoe gaat de isolatie van een bedrijfspand dan precies in zijn werk? Waar moet je aan denken? Wat zijn de mogelijkheden? In dit artikel lees je alles wat je moet weten. 

Kiezen voor nieuwe beglazing 

Is jouw bedrijf gevestigd in een zeer oud pand? Dan is de kans groot dat er nog enkelglas aanwezig is. Enkelglas heeft grote gevolgen voor het energielabel van een pand. De meeste warmte verdwijnt immers door de ruiten. Als deze onvoldoende of vrijwel niet geïsoleerd zijn, dan zorgt dit er ook voor dat het huis geen warmte vast kan houden en je als het ware stookt voor de buitenlucht. Zonde! Dit levert immers ook zeer hoge energiekosten op om het binnenklimaat op kantoor zo aangenaam mogelijk te houden. 

Door te kiezen voor nieuwe beglazing, zorg je ervoor dat het binnenklimaat enorm zal verbeteren. Daarnaast levert het op de lange termijn ook een fikse besparing op door de lagere energiekosten. 

Is het in jouw pand niet mogelijk om te kiezen voor HR++ glas? Bijvoorbeeld omdat het een monumentaal gebouw is en de ramen niet dusdanig mogen worden vernieuwd? Maar wil je toch extra isoleren? Dan zou je ook nog voorzetramen kunnen overwegen. Deze worden – zoals de naam al doet vermoeden – voor het bestaande raam bevestigd, waardoor er een extra isolatielaag ontstaat. 

Bekijk het pand kritisch 

Op het gebied van afwerking laat men vaak steken vallen in het bedrijfsleven. Een bedrijfspand moet vooral praktisch zijn en is ook vaak op die manier gebouwd. Daarnaast zien we ook dat niet elke ondernemer er evenveel aandacht aan schenkt om het pand verder te verbeteren. Hierdoor kunnen er jaren voorbijgaan, waarbij er nauwelijks iets aan het pand wordt gedaan. Zo kunnen er bijvoorbeeld ongelooflijk veel kieren en naden aanwezig zijn, die nooit gedicht of hersteld worden. 

Daarom is het belangrijk om eerst eens een kritisch rondje door het pand te lopen. Eventueel samen met een professional. Kijk eens wat er schort aan het pand en wat je zelf zou kunnen veranderen. Bijkomend voordeel is dat het dichten van naden en kieren helemaal niet veel geld hoeft te kosten, maar wel een groot voordeel oplevert op het gebied van isolatie. 

Laat een professional meekijken 

Op het gebied van isolatie is er veel mogelijk. Het is voor een leek vaak onmogelijk om te zien wat er schort en wat er mogelijk is. Daarom is het slim om een professional mee te laten kijken. Die ziet vaak binnen enkele minuten al wat er nodig is en kan tevens een plan maken om het op te lossen en al een schatting van de kosten maken. Zo weet je precies waar je aan toe bent en ben je er ook zeker van dat dit effect zal hebben. 

Is horecawerk misschien het soort werk voor jou?

Ben je aan het kijken naar vacatures in de horeca, maar twijfel je of horecawerk voor jou is weggelegd? Overweeg je om in het diepe van de levendige en dynamische horeca te springen, maar ben je nog onzeker of je het wel aankan of leuk vindt? Kijk dan niet verder, want in dit artikel vind je het antwoord.

In dit artikel kijken wij of een baan in de horeca iets is voor jou. We vinden het allemaal wel leuk om een drankje te doen op een terrasje onder het genot van een lekker hapje. Denk jij dat je hebt wat er nodig is om in de horeca aan de slag te gaan? Lees dan gauw verder!

Drie voordelen van werken in de horeca

  1. Een horeca bijbaan kan echt super leuk zijn, omdat een van de meer actieve vormen van werken is. Je staat constant in contact met mensen en gaat de hele tijd over en weer met anderen. Dan niet met de klanten en hun vele behoeftes, dan wel met je eigen team.
  2. Als je in de horeca werkt, dan heb je een grote kans dat je fooi verdient. In de horeca is het gebruikelijk dat obers fooi krijgen van sommige klanten, en deze fooi wordt in veel horeca tenten onder het gehele team verdeeld. Hoeveel fooi je verdiend, is uiteraard afhankelijk van de soort horeca, en de plaats zelf.
  3. Horecawerk is snel werk en is constant in beweging. Er zijn veel mensen nodig en de tijden fluctueren veel. Werknemers in de horeca hebben veel de mogelijkheid om hun werkuren aan te passen rondom hun persoonlijke schema.

Waar moet je rekening mee houden als je gaat werken in de horeca?

Omdat horecawerk snel werk is, is het natuurlijk ook zwaar werk. Je kan voor langere tijd op je benen staan en veel bewegen tijdens werktijden. Dit aspect moet wel voor jou zijn weggelegd en is handig om rekening mee te houden. Ook staat de horeca bekend om zijn onregelmatige werktijden. Hierdoor kan het voorkomen dat je als werknemer op irreguliere werktijden aan de slag moet zoals in de avond en tijdens etenstijd.

Werken in de horeca is iets unieks en kan erg leuke ervaringen met zich meebrengen. Lijkt het jou heerlijk om te werken in een omgeving die constant verandert en waar je constant in beweging bent? Neem dan snel online een kijkje voor de mogelijkheden.

 

Ken de laatste trends en doe er je voordeel mee

De ene dag meldt het nieuws dat het consumentenvertrouwen stijgt, de andere dag dat het daalt. Deze week liggen de cijfers van de huizenverkoop op zijn gat en volgende maand staat er precies het tegenovergestelde. Wat moet je als particulier of bedrijf met dit soort verwarrende informatie?

Weten kranten tegenwoordig niet meer hoe ze onderzoek moeten doen of halen ze hun informatie niet bij betrouwbare bronnen? Eén ding is duidelijk: je hebt behoefte aan duidelijke informatie die klopt!

Voor wie is het volgen van trends handig?

Waarom je op de hoogte van nieuws en trends wilt zijn is veelzijdig. Als particulier wil je weten wanneer je het beste bepaalde investeringen of beleggingen kunt doen. Een huis kopen en de beste hypotheekrente voor langere tijd vast kunnen zetten. Het verwachte pensioengat opvullen door in de juiste zaken te investeren. Het zijn zomaar enkele voorbeelden waarbij trends een rol kunnen spelen. En dus wil je er als de kippen bijzijn. Met een trendrapport kan dat!

Een trendrapport voor bedrijven voegt echter ook waarde toe. Je hoeft niet meer te worstelen om de highlights van een periode zelf te ontcijferen. Het wordt je op een presenteerblaadje toegezonden. Elke professional die zichzelf serieus neemt moet bij de tijd blijven, want stilstaan is immers achteruitgaan. Time is money en jij weet dat geld aan de juiste rapporten uitgeven daarna ook weer geld oplevert.

De voordelen van een trendrapport

Zo’n rapport schetst de belangrijkste trends die in de markt waarneembaar zijn. Bijvoorbeeld op het gebied van consument, economie, technologie, milieu, maatschappij en industrie. Het indelen van de trends in categorieën zorgt ervoor dat je snel naar het voor jou meest interessante leesvoer kunt doorgaan. Dat bespaart weer tijd en houd je hersenen scherp voor de onderwerpen die er voor jou het meest toe doen.

Met een overzicht van economische trends krijg je echter niet alleen inzicht in wat er in de huidige en snel veranderende markt speelt. Je kunt de optimale koers voor je bedrijf bepalen en kansen creëren waar anderen ze laten liggen. Voor jou zijn er geen markteconomische verrassingen en risico’s beheers je met jouw bedrijf als de beste.

Ongeacht of je een groot bedrijf hebt waarvan het organigram niet meer op een enkele pagina past, of dat je in je eentje een eenmanszaak bestiert; de route naar succes uitstippelen doe je graag onderbouwd en met kennis van zaken. Je onderbuikgevoel en ondernemerskwaliteiten doen daarna de rest!

Waarom je als organisatie moet investeren in teamuitjes

Er zijn verschillende zaken waar je aan moet denken wanneer je als ondernemer een team met werknemers onder je hebt. Naast het opleiden van goed personeel, het creëren van een prettige werkomgeving en het samen scoren voor het beste resultaat is het een must om te investeren in je team.

Dat kan bijvoorbeeld door middel van het organiseren van teamuitjes. Zo nu en dan een teamuitje organiseren is een essentieel onderdeel van een gezonde en productieve werkomgeving. Dit biedt namelijk tal van voordelen voor zowel individuele teamleden als de organisatie in het geheel. In dit artikel vertellen we je meer over waarom dat zo is en geven we je specifieke tips voor teamuitjes voor jouw bedrijf.

Organiseren van teamuitjes brengt veel voordelen met zich mee

Er zijn verschillende redenen op te noemen waarom je zou moeten investeren in teamuitjes. Zo bieden dit soort uitjes de uitgelezen kans voor teamleden om elkaar buiten de vertrouwde werkomgeving te leren kennen. De meeste mensen kennen elkaar puur en alleen van de werkvloer. Dat is op het eerste gezicht natuurlijk helemaal geen probleem, maar het kan veel betekenen voor de onderlinge band en communicatie wanneer mensen elkaar ook op een andere manier leren kennen. Dat gevoel van verbondenheid en vertrouwen tussen collega’s is namelijk essentieel voor een goede samenwerking op de werkvloer. Dat is zeker niet het enige voordeel van het organiseren van teamuitjes.

Minder stress op de werkvloer door regelmatig wat leuks te doen

Naast het verbeteren van de onderlinge banden is het organiseren van teamuitjes een goed idee om zo de stress op de werkvloer te verminderen. In de afgelopen jaren is het ziekteverzuim onder werknemers in Nederland alsmaar blijven stijgen. Dat zorgt voor een grote invloed op de werknemers zelf, de mensen die werk over moeten nemen en de productie op de werkvloer. Teamuitjes bieden een welkome afleiding om even goed te kunnen ontspannen en de stress te verminderen.

Meer ruimte voor creativiteit en innovatie binnen het bedrijf

Wat veel ondernemers niet weten, is dat het organiseren van teamuitjes ook een groot effect heeft op de creativiteit en algehele motivatie van werknemers. Het werkt over het algemeen namelijk heel motiverend om de gebruikelijke werkomgeving te verlaten. Bij de meeste mensen stimuleert dit de creativiteit, de innovatie en de motivatie. Het is niet voor niets het geval dat menig organisatie regelmatig een zogeheten heisessie organiseert op een andere plek dan de standaard werkplek. Meer creativiteit en innovatie kunnen weer leiden tot verbeterde werkprocessen en nieuwe ideeën.

Personeel voelt zich gewaardeerd door teamuitjes

Wat eveneens een belangrijk voordeel is van het organiseren van teamuitjes is dat het als een vorm van erkenning en waardering kan worden gezien door het personeel. Je beloont werknemers immers met het ondernemen van een leuke en/of leerzame activiteit; daarmee laat je zien dat je waardering toont voor hun inzet en prestaties op de werkvloer. Het laat ook nog eens zien dat je als organisatie waarde hecht aan het welzijn van je werknemers en dat je wil investeren in een fijne werksfeer en een positieve werkcultuur. Fijn voor jezelf, maar nog fijner voor de mensen die bij je werken!

Organiseren van een teamuitje: hier moet je op letten

Kortom: het organiseren van een teamuitje is zeker de moeite waard. Doe dit eens in de zoveel tijd, zodat je constant blijft investeren in je werknemers en de sfeer op de werkvloer. Bij het organiseren van zo’n uitje zijn er verschillende handige tips en tricks die je kunt gebruiken. Gebruik de onderstaande tips voor een geslaagd teamuitje:

  • Kies een locatie uit: bedenk vooraf op welke plek je een teamuitje wil organiseren, zodat je maar op één locatie op zoek hoeft te gaan. Een personeelsuitje Amsterdam organiseren is bijvoorbeeld veel gemakkelijker wanneer je ongeveer al weet waar je op zoek moet gaan.
  • Betrokkenheid van het team: betrek het team bij de planning en de organisatie van het teamuitje, zodat je zeker weet dat je iets gaat doen waar iedereen blij van wordt. Laat het team suggesties doen voor activiteiten of bepaalde bestemmingen en neem hun voorkeuren serieus bij de uiteindelijke keuze.
  • Stel een budget op: houd vooraf al rekening met de financiële mogelijkheden van het bedrijf en zorg ervoor dat er voldoende budget is om een leuke ervaring te bieden aan je werknemers.
  • Timing en planning is belangrijk: ga voor een datum waarop de meeste mensen kunnen en houd rekening met de drukke agenda’s van je teamleden. Communiceer de details van het uitje, zoals de datum, de tijd en de activiteit, ruim van tevoren zodat iedereen voldoende tijd heeft om zich voor te bereiden.
  • Integreer teambuilding activiteiten in programma: tot slot is het altijd een aanrader om teambuilding activiteiten te integreren in het programma om zo de onderlinge band nog meer te versterken.

De vijf waardes van De Waal Transport

De Waal Transport heeft een rijke geschiedenis van familiale successen in de wereld van transport. Dit bijzondere familiebedrijf is met grote zorgvuldigheid doorgegeven aan de volgende generaties, die met moed en vastberadenheid erin slaagden om voortdurend uit te breiden, zowel letterlijk als figuurlijk. Dit gebeurde altijd met een sterke focus op kwaliteit en een groeiende diversiteit aan mogelijkheden.

Hoog in het vaandel staan de vijf waardes van De Waal:

  1. Slim voorraadbeheer voor vlotte operaties: Bij De Waal Transport in Wijchen zorgen we met slim voorraadbeheer ervoor dat we altijd weten wat er in onze opslagruimte staat. Dit helpt niet alleen om tekorten te voorkomen, maar zorgt er ook voor dat alles soepel verloopt.
  2. Opslag voor uiteenlopende behoeften: Bij De Waal Transport bieden we diverse opslagmogelijkheden, waaronder palletopslag, bulkopslag en geconditioneerde opslagfaciliteiten. Hierdoor kunnen we aan verschillende behoeften van klanten voldoen, waardoor we een veelzijdige oplossing zijn voor diverse opslagvereisten.
  3. Veiligheid altijd voorop: Wij besteden extra aandacht aan de beveiliging van opgeslagen goederen. Met geavanceerde toegangscontrolesystemen en bewakingssystemen kunnen klanten erop vertrouwen dat hun spullen bij De Waal Transport veilig zijn.
  4. Flexibele ruimteplanning: Bij De Waal Transport begrijpen we dat de opslagbehoeften van onze klanten kunnen veranderen. Daarom hebben we een flexibele ruimteplanning, waarmee we ons kunnen aanpassen aan seizoensgebonden schommelingen en groeiende eisen van klanten zonder extra kosten.
  5. Milieubewust en duurzaam: We streven ernaar om niet alleen efficiënt, maar ook milieubewust te opereren. Door energiezuinige maatregelen te nemen en aandacht te besteden aan duurzaamheid, laten we zien dat De Waal Transport niet alleen oog heeft voor klantbehoeften, maar ook voor het welzijn van onze planeet.

Naast transport kun je bij De Waal ook heel goed terecht voor Palletopslag. Zoek je snel een betrouwbare opslag van palletgoederen? De Waal Transport Ewijk BV biedt dé ultieme oplossing. Gelegen in het hart van Wijchen, op slechts een steenworp afstand van belangrijke verbindingswegen zoals de A50, A73 en A326 staat sinds 1 augustus de splinternieuwe palletopslag. Met maar liefst 5300 opslagplaatsen is er nog ruimte, ook voor jóuw opslag. Vandaag gebeld, morgen geregeld. En De Waal Transport zorgt desgewenst ook voor het vervoer en de logistieke afhandeling!

Raamkaders voor een strakke afwerking in nieuwbouw of renovatie

0

Een mooie overgang van historie naar moderne architectuur. Zo mag je de 18 luxe appartementen van het complex Poort van Coevorden gerust noemen. Wij zorgden hier voor een andere, maar net zo gezichtsbepalende overgang: die van de kozijnen naar de gevel. Dat doen we met strak afgewerkte raamkaders.

Poort van Coevorden
Poort van Coevorden

BUUR ontzorgt, als fulfilment partner bij verkoop thuiswerkplek

0

Dealers laten doen waar ze goed in zijn: kantoormeubilair met enthousiasme onder de aandacht brengen. Dat is de missie van BUUR, producent van duurzame meubels. Met de lancering van BUUR Thuis maakt het bedrijf het eenvoudiger voor zijn dealers om comfortabele thuiswerkplekken te verkopen.

BUUR voorzag groeiende interesse in kantoormeubilair vanuit online verkoopkanalen. In de zomer van 2023 lieten zij in Breda een hal bijbouwen geschikt voor de voorraadhoudende artikelen. Dit magazijn is van toegevoegde waarde voor dealers zonder eigen opslagmogelijkheden. Met de extra vierkante meters kon ook de productie van BUUR worden opgeschaald. Als onderdeel van de Fair Furniture Group beschikt het bedrijf over fabrieken in Emmen, Hoogeveen, Wijchen en Breda. Daarmee is sprake van een productie van uitsluitend Nederlandse makelij.

Kernassortiment BUUR Thuis

Tijdens de coronapandemie zag BUUR (destijds Nice Price Office) de vraag naar kantoormeubilair voor de thuiswerkplek toenemen. Het bracht BUUR op het idee van BUUR Thuis. Zo kwam BUUR als eerste in Nederland met een zelf geproduceerde zit-sta werkplek die niet in de weg staat bij mensen thuis: de HomeFit. In een handomdraai verandert een kast dat het formaat heeft van een schoenenkast, in een volwaardige zit- of sta- werkplek. In het kernassortiment van BUUR Thuis bevinden zich naast deze zit-sta werkplek ook een zit-sta bureautafel, een zit-sta kruk en meerdere bureaustoelen.

Dealer kan zich richten op de verkoop

Rob van Domselaar, projectmanager e-commerce: “BUUR Thuis is de link die nog ontbrak tussen webshops en het leveren van in Nederland geproduceerde meubels.” Op het moment dat een webshop bestelling geplaatst wordt bij de dealer, verzorgt BUUR de volledige orderafhandeling voor het betreffende kantoor, of bij de thuiswerker.

Het complete assortiment van BUUR is binnen tien werkdagen leverbaar. Het BUUR Thuis kernassortiment is, dankzij de samenwerking met een logistieke partner, binnen drie werkdagen op ieder gewenst adres in Nederland bezorgd. Alle producten zijn volledig afgemonteerd en direct klaar voor gebruik, op één product na. De zit-sta bureautafel zet de eindgebruiker snel en eenvoudig in elkaar door het vastdraaien van de poten aan het blad met twee aantrekbeugels. Deze 1-minuut montage wordt uitgelegd in een meegeleverde handleiding en montagevideo. Tussenkomst van een dealer voor de logistieke afhandeling is er niet. van Domselaar: “Op deze manier ontzorgen wij ze volledig en kunnen zij zich richten op hetgeen waar ze goed in zijn; de verkoop van mooi meubilair.”

Duurzaam en circulair

Waar tegenwoordig veel bedrijven inspelen op de vraag naar een duurzame en circulaire productie, speelde dit onderwerp bij de Fair Furniture Group al lange tijd. Na het zagen bleef bijvoorbeeld houtafval op de grond achter, waarna medewerkers niet voor de afvalbak kozen maar voor hergebruik van materialen in het maken van nieuwe meubels. Daarop werden onder meer treinbanken van houten plaatmateriaal gemaakt en ontstonden frames van restmateriaal. “Die trend hebben we doorgezet doordat we zo efficiënt produceren dat veel van onze producten zijn ontstaan uit restmateriaal.”

Kijkje nemen

Voor wie nieuwsgierig is geworden naar de aanpak, zijn de fabrieken van de Fair Furniture Group open voor bezoek. “Datgene wat we roepen, maken we ook waar.” Zo ontvangt de fabriek in Hoogeveen regelmatig bezoek van grotere bedrijven en bij de fabriek in Breda is een volledige BUUR showroom te bezoeken. “Onze deuren staan open voor iedereen die wil zien hoe de meubels werken én gemaakt worden. Kom gerust kijken!”

Auteur: Carline Klijn – van Best

Deze stoel is circulair en biedt scholieren en kantoormedewerkers direct gebruikersgemak 

0

Wat is uit ergonomisch oogpunt de slimste oplossing? Een bureaustoel met meerdere instellingen maar waarvan de functies nauwelijks worden gebruikt? Of een stoel die slechts één knop telt en direct goede ondersteuning biedt? Toon Mampaey, commercieel directeur Be By Bèta, was overtuigd van het tweede en besloot in 2019 samen met npk design aan de slag te gaan met de ontwikkeling van Be Hybrid: een stoel die voor iedereen op de werkvloer – groot of klein – direct comfortabel zit.

Mampaey zag een paar jaar geleden al dat mensen zich steeds in verschillende ruimtes van een gebouw begeven. Op kantoor, of op school. “De traditionele bureaustoelen met diverse instelknoppen werden nauwelijks gebruikt op de manier waarop ze bedoeld waren. Met het gevolg dat mensen neerstrijken op een bureaustoel die niet wordt ingesteld en daardoor juist een verkeerde ondersteuning geeft.”

Intuïtief in gebruik

Al in de eerste sessie bij het ontwerp van de Be Hybrid stelden Mampaey en zijn team zich voor twee grote uitdagingen: een stoel ontwerpen die volledig circulair is en misschien nog wel spannender, een stoel die afwijkt van de standaard normen die vijf jaar geleden nog van toepassing waren op bureaustoelen. Mampaey: “Daarin lag voor ons de grootste uitdaging. We wilden een stoel realiseren die het overgrote merendeel van de werkende mensen goed past en waarop zij geheel volgens de normeringen maximaal twee uur prima kunnen zitten. De stoel moest intuïtief zijn in gebruik en direct comfort en steun geven voor iedere persoon met één simpele knop voor het instellen van de zithoogte.”

Co-creatie

Hoe boks je dat voor elkaar? Dat is Mampaey samen met het team van npk design gelukt met een mechaniek waarbij het postuur van de gebruiker automatisch zorgt voor de juiste tegendruk in de stoel. De zwaartekracht helpt mee met het bieden van optimale steun. “Npk design bedacht het mechaniek, samen hebben we het ontwerp steeds verder verfijnd. Daar is veel tijd in gestoken. Je wilt dat een persoon van 1 meter 55 comfortabel zit, maar ook iemand van 1 meter 90. Niet de onderdelen van de stoel, maar de persoon zelf is de katalysator. Npk design heeft op dit mechaniek patent gekregen.”

Pioniersstap

Mampaey: “Als onderdeel van de Fair Furniture Group hebben we de ambitie zo duurzaam mogelijk te produceren. In het produceren van stoelen zoeken we altijd een manier om een product te maken van restafval of van bio based materialen. Dat doen we in onze fabriek waar we afvalvrij produceren en daar streven we ook naar samen met onze partners. De Be Hybrid is dan ook volledig gemaakt van gerecyclede afvalstoffen, waarmee we een enorme pioniersstap hebben genomen.” De milieu impact is minder dan 12 kg CO2 per stuk, waar een goede duurzame stoel al snel op meer dan 80 kilo zit.

Be Hybrid
Be Hybrid

Gerecyclede PET-flessen

Boven de gasveer kent de stoel slechts twee kunststofvormen, die allebei van reststoffen worden gemaakt. De zitting en de rugleuning en een aantal kleine harde kunststof onderdelen worden geproduceerd van gerecyclede PET-flessen. Dit is een gesorteerde reststroom waarmee je zowel een zachte samenstelling kunt maken als een harde kunststof samenstelling. Dit was een eis omdat we met een techniek genaamd ‘ultrasoon lassen’  deze verschillend ogende onderdelen van hetzelfde gerecyclede PET kunststof  – middels een hoog frequent geluid – met elkaar wilden verbinden. Lijm of schroeven zijn dus niet nodig. De verbinding van de PET gemaakte delen wordt zo met deze techniek – die we in Breda uitvoeren – volbracht.  Zo is onder andere het ‘oortje’ dat de rugleuning aan het frame verbindt ultrasoon gelast.

Polyamide

Dan is er nog het frame, dat wordt gemaakt van de ongesorteerde reststroom polyamide (nylon). “Dit materiaal wordt door DSM volledig geupcycled van verschillende soorten oude kunststoffen. Polyamide wordt in de industrie nagenoeg altijd versterkt met glasvezel, dat wilden we niet. We wilden namelijk een frame maken van een 100% homogene pure kunststof met het doel het frame na einde levensduur bij retourname adequaat te recyclen tot een nieuwe polyamide korrel waarvan we weer nieuwe frames kunnen maken. Dat is uiteindelijk gelukt in samenwerking met onze ketenpartners. We zijn dus in staat om van een 100% homogene polyamide korrel – middels spuitgieten met gasinjectie – een sterk genoeg frame te maken, wat aan het einde van de levensduur na retourname weer adequaat kan worden gerecycled tot een nieuwe korrel. En hiervan gaan wij weer nieuwe stoelen maken!  Dat lukt alleen goed bij 100% pure homogene kuststoffen: het is 100 procent PET óf 100 procent polyamide.

Het doel van deze samenstelling is om bij retourname van de stoel, eenvoudig alle mono materialen te scheiden en vervolgens gereed te maken voor recycling om er weer nieuwe stoelen van te kunnen maken. Om die reden blijft de Be Hybrid ook waarde behouden. We geven namelijk een gegarandeerde restwaarde van €35,- op het moment dat we de stoel na einde levensduur retour ontvangen.

Mampaey: “Met alle betrokken mensen die er verstand van hebben, konden we dit idee uitwerken. Het was een proces van twee stappen naar voren en één stap terug. Samen hebben we het voor elkaar gekregen.”

Auteur: Carline Klijn – van Best