Kopak communicatie: sterk in lokale marketing

TILBURG – Kopak in Tilburg heeft een naam hoog te houden als producent van marketingprintwerk: van direct mail tot spaarplaatjes en signproducten voor beurzen en congressen. Print heeft de toekomst, stelt directeur-eigenaar Koert van de Kerkhof. Sterker nog, online en offline marketing vullen elkaar goed aan. “Zelfs de grote webshops bieden hun klanten fysieke catalogi aan, in oplages van tienduizenden stuks.” Je klant tot fan maken, dáár gaat het om.

Bij Kopak weten ze het als geen ander: papier blijft, print verbindt. “Als je als lokale franchisehouder van een supermarkt met spaarplaatjes begint, dan gaat je omzet gegarandeerd omhoog”, weet Van de Kerkhof. Want iedereen wil toch die leuke foto’s van dorp of stad sparen. Dat maakt het gewone boodschappen doen tot funshoppen.

Voetbalplaatjes

Hetzelfde geldt ook voor de sport- en voetbalplaatjes met spelers van de plaatselijke jeugdteams. “Ouders, opa’s, oma’s, familie en bekenden… ze verzamelen ze allemaal en ruilen onderling.” Kopak print ze als stickers voor de speciale verzamelalbums maar ook ander printwerk is mogelijk, zoals spaartokens, kortingscoupons en actiekaarten. Van de Kerkhof adviseert zijn klanten graag over de mogelijkheden, samen komen ze tot de creatieve oplossingen.

Gepersonaliseerd

“We printen echt heel veel, voor een groot deel direct mail met gepersonaliseerde post”, merkt de directeur-eigenaar op. “Het gaat om hoog volume inktjet-printen, zoals de retouracties voor een kabelexploitant..” Maar ook met signing levert Kopak een gevarieerd aanbod: “Banners, displays, dozen, posters, vloerstickers: alles wat te printen valt, kunnen we printen en afwerken.” Het merendeel van het printwerk betreft echter karton en gepersonaliseerde verpakkingen.

Hoogwaardig

Of het nu direct mail betreft, signproducten of stickerplaatjes: het is allemaal printwerk van een hoogwaardige kwaliteit. “Daar onderscheiden we ons in”, merkt de algemeen directeur op. Kopak richt zich ook op omliggende landen als Duitsland en België en heeft daar ook aparte sales teams.

Inpakken

Ook het inpakken van direct mail en ander printwerk is in goede handen bij Kopak. “Dat kan geautomatiseerd of handmatig”, legt hij uit. “Wij leveren daarin maatwerk, en zorgen dat het communicatiemateriaal daar komt waar het wezen moet.”

E-fulfillment

Tenslotte biedt Kopak nog een extra service aan webshophouders, namelijk e-fulfilment. Bij de orderafhandeling biedt Kopak uitkomst bij het ondersteunen van de webshop, met onder meer de salesafdeling en winkelbevoorrading.: “We verzorgen het voorraadbeheer, de verzending en koppelen alle ICT-systemen”, legt Van de Kerkhof uit. Feitelijk kunnen weshopeigenaren vanuit de eigen zolderkamer de bedrijfsvoering doen. “Wij  nemen dan de hele logistiek over, inclusief transport en voorraadopslag. Kopak beschikt over een opslagcapaciteit van vierduizend pallets, met een bedrijfsoppervlak van in totaal negenduizend vierkante meter op bedrijventerrein Vossenberg. Met e-fulfilment ontzorgt Kopak de webshopeigenaar – veilig, vertrouwd en bedrijfszeker – én de betreffende ondernemer houdt altijd inzage in het gehele orderproces.

GERELATEERD

Artikel gaat over

Meer berichten