
Deze gebruiker heeft nog geen profielinformatie toegevoegd.
GROEI VAN LOGISTIEKE ZUIVELSPECIALIST ZET ONVERMINDERD DOOR
Om met zuivelproducten te mogen werken, worden strenge eisen gesteld aan logistieke dienstverleners. Jonker & Schut uit Barneveld biedt als professioneel logistiek specialist in de voedingsmiddelenbranche een compleet dienstenpakket aan op het gebied van logistiek en verwerking.
Jonker & Schut werd in 1987 opgericht. Inmiddels telt het bedrijf zo’n 170 medewerkers. ‘Wij zijn ons in de afgelopen jaren steeds meer gaan richten op het produceren van halffabricaten voor de chocolade-, ijs- en bakkerij industrie.’
Eigen warehouses en wagenpark
‘Wij verwerken deze producten als bulk, of verpakken ze naar de specifieke wensen van onze klanten’, vertelt Schut. ‘Daarnaast hebben we de beschikking over eigen warehouses voor palletopslag en een eigen wagenpark met ca. 80 getrokken eenheden. Hiermee vervoeren we producten van en naar klanten, met name in de Benelux, Frankrijk en Duitsland. Hierbij proberen we zo min mogelijk lege kilometers te maken. In de afgelopen decennia hebben wij een goede reputatie opgebouwd in de zuivelbranche. Daardoor krijgen wij steeds meer internationale zuivelproducenten en eindverwerkers als klant. Maar inmiddels doen we veel meer dan alleen de opslag en het transport van zuivel. Zoals andere voedingsmiddelen, maar ook al datgeen wat er prima naast past. Dat is een mooie aanvulling op de mogelijkheden die wij bieden.’
Platte organisatiestructuur
Dat blijkt ook uit de groei die Jonker & Schut nog altijd doormaakt. ‘We groeien gemiddeld zo’n 5% per jaar. Momenteel wordt er een nieuwe bedrijfshal gebouwd voor 8.000 extra palletplaatsen. Daarmee krijgen we extra ruimte om ca. 80.000 pallets in zijn totaliteit op te kunnen slaan. Verder beschikken we ook nog over 10.000 palletplaatsen aan geconditioneerde opslag. Tevens wordt in deze nieuwbouw een uitbreiding van onze productiecapaciteit gerealiseerd. Zo proberen we aan de behoeften van onze klanten te voldoen en onze organisatie in goede banen te leiden’, aldus Schut.
Daarnaast is Jonker & Schut continu op zoek naar gemotiveerd productiepersoneel. ‘Ons bedrijf heeft een platte organisatiestructuur en het verloop van personeel is laag. Echter door de uitbreiding van onze activiteiten zoeken we wel regelmatig nieuwe medewerkers, die in ploegendienst willen werken maar een vrij weekend nog altijd wenselijk achten. We werken met voedingsmiddelen en zijn HACCP-gecertificeerd. Dat moet door het hele bedrijf heen leven. Daarbij vinden wij het vooral belangrijk dat mensen hart hebben voor het bedrijf. Onze medewerkers zijn ons gereedschap. Er heerst in deze regio een goede arbeidsethos, ook dat is bepalend om succesvol te kunnen zijn.
Respect naar elkaar
Schut geeft aan dat er een herkenbare en positieve arbeidscultuur heerst binnen het bedrijf. ‘Respect naar elkaar vinden wij enorm belangrijk. Dat is vaak bepalend voor de cultuur binnen een bedrijf. Het leuke van werkgever zijn, is dat je zelf de mensen om je heen kunt kiezen. Wij proberen er daarom alles aan te doen om die positieve bedrijfscultuur te behouden.