De Shop, geheel geïntegreerd in de modern architectonische nieuwbouw, is één van de 34 Würth Shops die in Nederland zijn gevestigd. Ze staan voor een optimale beleving én het ontzorgen van de klant.
De beleving ervaart de klant onder andere in de product-samenstelling als in de -presentatie. Zo worden er van verschillende productgroepen demo’s gegeven in de Shop. Met 5.000 producten in de Shop, 19.000 artikelen direct op voorraad in het centraal magazijn en de toegang tot 125.000 producten kan snel aan de vraag van de klant worden voldaan. Door ‘Click & Collect’ kan de klant binnen het uur het gewenste product ophalen in de Flagship Store. Tevens beschikt de Würth Shop over een Würth Pakketstation, waardoor de klant het product kan ophalen op ieder gewenst tijdstip. De Shop is daarnaast ook een servicepunt voor de klant; waar men bij de specialisten advies kan inwinnen en waar de klant producten kan testen, keuren of laten repareren: een mooi voorbeeld van het optimaal ontzorgen van de klant.
Omnichannel-strategie
Precies één jaar geleden, 14 januari 2020, ging de eerste schop in de grond en was de start van de uitbreiding van het hoofdkantoor met Flagship Store, ORSY® mobil inbouwcentrum (bedrijfswageninrichting), uitbreiding magazijn voor service-afdelingen en additionele kantoorruimte een feit. Ondanks de coronapandemie is deze consequente stap in verdere groei een gegeven. De nieuwbouw van in totaal ruim 2.000 m2, waarvan de Flagship Store en ORSY® mobil inbouwcentrum tezamen 842 m2 is, maakt onderdeel uit van de aanpak naar een verdere groei van de onderneming. En er wordt verder geïnvesteerd in de omnichannel-strategie om de klant óók in de toekomst nog beter en individueler te ontzorgen en te adviseren.
Würth Nederland B.V. zet voor haar groeistrategie in op de diversificatie en ontwikkeling van de diverse klantcontactpunten door:
- te blijven uitbreiden met vertegenwoordigers en specialisten, die de klanten in voorraadmanagement ontzorgen en technisch adviseren
- een uitbreiding van de Würth Shops én
- een innovatieve boost te geven aan de groeiende e-Business.
Nieuwbouw
Voor de realisatie is er een samenwerking aangegaan met architectenbureau De Twee Snoeken, installatieadviesbureau Sweegers & De Bruijn, Bouwbedrijf Peter Peters B.V. en technisch dienstverlener Kuijpers. De nieuwbouw kenmerkt zich o.a. door duurzaamheid en werd gebouwd volgens de nieuwste bouwnormen; gasloze energie-opwekking, terugdringen CO2-uitstoot, uitmuntende isolatie, LEDverlichting, zonwerend glas en het gebruik van warmtepomp.
In het ontwerp, opgeleverd in 2002, was reeds rekening gehouden met mogelijkheden tot uitbreiding. Door de realisatie van de nieuwbouw is de gevel van het hoofdkantoor met een in het oog springende Flagship Store na jaren nu echt af. De spantenconstructie en het dak vormen de verbinder tussen het bestaande en nieuwe bouwdeel. Het eigentijdse karakter van de nieuwbouw wordt kracht bijgezet door de schuine pui in de voorgevel. Een bijzonder technisch hoogstandje, nog niet eerder door de leveranciers vertoond.
Samenwerking Ronald McDonald Kinderfonds
Sinds enige jaren ondersteunt Würth Nederland B.V. het Ronald McDonald Kinderfonds. Bij bijna iedere nieuw te openen Würth Shop, biedt Würth Nederland B.V. een gevulde gereedschapset aan een Ronald McDonald Huis: Ditmaal aan het RMcD vakantiehuis de ‘Kindervallei’ in Valkenburg a/d Geul.