Wat voor meerwaarde heeft Linkbuilding uitbesteden?

Linkbuilding is van essentieel belang om je website goed vindbaar te maken op Google. Zoals Google zelf ook aangeeft, zonder links is het erg lastig om een website te vinden en dus te ranken. Kortom hoe meer links er naar jouw website gaan hoe beter; toch? Dat is dus niet helemaal het geval vandaag de dag. Laten we eerst even kijken wat linkbuilding eigenlijk écht is. 

Wat is linkbuilding?

Google gaat ongeveer uit van 200 verschillende rankingsfactoren om jouw website te kunnen ranken. Deze 200 verschillende factoren kunnen worden verdeeld in drie pijlers. Content, techniek en autoriteit. Dit zijn de pijlers waar het allemaal om draait. Wat betreft linkbuidling zoomen we in op het onderdeel autoriteit. Domein autoriteit is van belang om hoge posities te bereiken en te behouden. Maar hoe kom je aan domein autoriteit? Google ziet backlinks over relevante onderwerpen voor jouw site als verwijzingen. Zie het als een aanbeveling voor Google om jouw website te bezoeken. Backlinks zijn dus noodzakelijk om überhaupt gevonden te worden op essentiële zoekwoorden in de zoekmachine.

Waarom linkbuilding uitbesteden

Aangezien linkbuilding een belangrijke factor voor domein autoriteit is, moet dit dus goed gebeuren. Linkbuilding kost veel tijd en vooral als je hier nog weinig ervaring mee hebt. Daarnaast is het belangrijk om te weten wat kwalitatieve backlinks zijn en welke juist niet. Google heeft sinds 2012 een update doorgevoerd waardoor linkbuilding nog meer ‘regeltjes’ met zich meebrengt. Te veel links, lage kwaliteit en penalty’s zijn zaken waar je absoluut niet mee te maken wil hebben. Linkbuidling uitbesteden is een goede keuze om je domein autoriteit exponentieel te verhogen.  Online marketing bureaus hebben de kennis, het netwerk en de ervaring om uw doelstellingen te behalen. 

Hoe zit het met de andere pijlers?

Terugkomend op de andere twee pijlers van Google haar rankingsfactoren. Content en techniek zijn net zo belangrijk om jouw website hoger te laten ranken. Content spreekt wat meer voor zich, namelijk het typen van relevante teksten over jouw website. Techniek daarentegen is een complexere indicator. Denk aan de laadsnelheid, zoekmachinevriendelijk, professioneel webdesign, enzovoorts. Deze onderwerpen en nog veel meer vallen binnen de pijler techniek. Voor Google komt er dus veel meer bij kijken dan alleen een werkende website. Daarom is een website laten maken een serieuze overweging om jouw website die nodige boost te geven.

GERELATEERD

Artikel gaat over

admin
adminhttp://www.zpress.nl
Creative Developer › Head of Digital

Meer berichten