Waarom zou je SEO van je bedrijf moeten uitbesteden?

Ben je klaar om een succesvolle Search Engine Optimization (SEO) campagne te lanceren? SEO helpt elke bedrijfseigenaar te profiteren van de miljarden Google-zoekopdrachten die elke dag worden uitgevoerd. De juiste campagne kan meer organisch verkeer naar je website trekken. Meer organisch verkeer verhoogt bovendien je conversiepercentages en vestigt je reputatie. Effectieve SEO kan een essentieel onderdeel zijn van elk bedrijf, maar kan lastig zijn om zelf te doen. Besteed het daarom uit aan een online marketing bureau, wat ook vanwege de onderstaande redenen een aanrader is.

Algoritmen van Google veranderen constant

SEO is een voortdurend veranderende branche. Zoekwoorden die de ene week populair zijn, zijn de volgende week misschien niet zo populair. De voorkeuren van consumenten verschuiven en passen zich aan veranderingen in technologie en cultuur aan. Het belangrijkste is dat Google zelf zijn algoritmen blijft veranderen, dit zijn de tools die het gebruikt om rankings toe te kennen aan individuele sites. Dit is helemaal niet kwaadaardig van de kant van de zoekmachine; in feite is het een indicator van hoe graag Google inhoud eerlijk wil rangschikken en sites die proberen het systeem te ‘bedriegen’ te verwijderen. Het kan desondanks wel moeilijk zijn om deze algoritmische en brancheveranderingen bij te houden als je niet al vloeiend bent in alles wat met SEO te maken heeft. Een SEO bureau in Amsterdam zal dit natuurlijk beter kunnen.

Monitoren van campagne vereist toewijding

Omdat de wereld van SEO altijd verandert, moet een goed gemaakte campagne een goed gecontroleerde campagne zijn. Experts vertellen alle bedrijfseigenaren die SEO alleen willen aanpakken dat optimalisatie geen strategie met één opzet is. Toegegeven, het vereist uitgebreid onderzoek voordat het wordt geïmplementeerd. Het optimaliseren van content kan een middag of een week duren. Desalniettemin levert het simpelweg invoeren van trefwoorden, het starten van een sociale-mediacampagne en het wijzigen van je webontwerp mogelijk niet de resultaten op die je zoekt. Dit komt omdat het essentieel is om je zoekwoord- en SEO-prestaties bij te houden. De meeste website-eigenaren kunnen de levensvatbaarheid en prestaties van bepaalde zoekwoorden eenvoudig beoordelen met behulp van een tool zoals Google Analytics of Keyword Explorer op Ahrefs, maar alsnog vereist dit kennis, tijd en moeite. Ondernemers hebben dit niet altijd, maar SEO experts wel.

Veel factoren zijn van invloed

Zoekmachineoptimalisatie is natuurlijk het proces van het optimaliseren van online inhoud voor zoekwoorden die ideale klanten waarschijnlijk zullen invoeren in Google. Een standaardgebruiker zoekt naar een zin of woord dat het beste aansluit bij zijn wens. Zoekresultaten verschijnen op basis van Google’s eigen beoordeling van de ‘beste match’. Over het algemeen verschijnen de dichtstbijzijnde overeenkomsten bovenaan de eerste pagina met zoekresultaten. Lagere rankings duiden op slechtere matches. Met SEO kunnen websites hun kansen op een hogere Google ranking vergroten. Dit klinkt eenvoudig, maar er zijn veel factoren die van invloed zijn op je SEO. Denk hierbij aan de zoekwoorden, maar ook aan de domein- en pagina-autoriteit, net zoals de technische details van je website. Een SEO bureau kan dit voor je optimaliseren zodat je stijgt in de ranking van Google.

Google search engine
GERELATEERD

Artikel gaat over

Meer berichten