Tips om je regionale bedrijf op te laten vallen

Als bedrijf wil je vanzelfsprekend de aandacht van elke klant trekken, en dit is al helemaal het geval wanneer je voor het merendeel in een bepaalde regio in Nederland actief bent. Het is echter makkelijker gezegd dan gedaan om dit doel te behalen. Daarom hebben we in deze blog wat tips voor je zodat je bedrijf opvalt.

Unieke verpakkingen

De eerste tip die we je mee willen geven is om unieke verpakkingen van je producten te maken. Dit kan via specialisten als Baas Verpakkingen eenvoudig worden gedaan. Unieke verpakkingen trekken namelijk de aandacht van consumenten. Als je bijvoorbeeld een speelgoedwinkel hebt met unieke verpakkingen en een ouder heeft wat bij je gekocht, zullen andere ouders de unieke verpakking zien en zelf ook overwegen om wat bij je te kopen. Dit is dan ook een perfecte manier om je klantenbestand te vergroten.

Social media

Overweeg tevens social media als tool voor je regionale bedrijf. Met alle social media platforms die er tegenwoordig zijn, heb je immers meer dan genoeg mogelijkheden om op een subtiele manier de aandacht te trekken van mensen die tot je doelgroep behoren. Denk dan aan het maken van speciale content die hen veel waarde geeft. Daarnaast kun je advertenties draaien op social media, waardoor je nog meer aandacht opeist.

Lokale SEO

Voor een regionaal bedrijf is het cruciaal om online gevonden te worden door de lokale gemeenschap via SEO. Begin met je bedrijf aan te melden bij Google Mijn Bedrijf. Zo verschijn je direct in lokale zoekopdrachten en op Google Maps. Zorg ervoor dat je alle informatie up-to-date houdt, en vergeet niet regelmatig foto’s en updates van je bedrijf te posten. Stimuleer je klanten ook om reviews achter te laten. Een positieve review kan wonderen doen en zorgt ervoor dat jouw bedrijf boven de concurrentie uitspringt. Wees ook niet bang om lokale trefwoorden in je website te verwerken.

Samenwerkingen met andere lokale bedrijven aangaan

Ga verder ook samenwerkingen met andere bedrijven aan. Waarom dit slim is? Je vergroot hiermee je bereik in de omgeving. Daarnaast bouw je ook een handig netwerk op. Maar hoe ga je het beste dit soort samenwerkingen aan? Begin met het identificeren van bedrijven die complementair zijn aan het jouwe of die dezelfde doelgroep bedienen, maar niet direct met je concurreren. Denk bijvoorbeeld aan een boekwinkel die samenwerkt met een koffiezaak; beide trekken mensen die van lezen houden en tijd willen doorbrengen in een gezellige omgeving. Je kunt gezamenlijke promoties doen, evenementen organiseren of gewoon elkaars bedrijven aanbevelen.

Woon lokale evenementen bij

Het bijwonen van lokale evenementen is niet alleen super gezellig, maar ook een gouden kans om je bedrijf in de picture te zetten. Iedereen kan immers zien wat voor fantastische dingen jij te bieden hebt. Het is zoveel meer dan alleen promotie; het gaat om echt deel uitmaken van de gemeenschap en laten zien dat je er bent voor elkaar. Praat met mensen en laat zien wat jouw bedrijf bijzonder maakt.

GERELATEERD

Artikel gaat over

Meer berichten