The Connection hét startupevent van Midden-Brabant

Afgelopen donderdag vond de eerste editie plaats van startupevent The Connection. Uiteraard in het innovatieve digital district van Midden-Brabant: Spoorzone Tilburg. Het doel: koppelen van startups aan relevante connecties om ze verder te helpen.

Hiervoor werd het netwerk ingeschakeld van de organisaties die zich aan het event hebben gecommitteerd: Station88, Gemeente Tilburg, Midpoint Brabant, Mindlabs, Startup Kitchen, Braventure, Fontys, Tilburg University, IQONIC, JADS, UniPartners Tilburg, Make it in Tilburg en The Tailors.

The Connection gaat over verbinden. Als startup krijg je veel adviezen maar naast geld heb je soms ook geluk en hulp nodig. Initiator van het event August de Vocht (directeur Station88) spreekt uit eigen ervaring. “Ik weet hoe belangrijk de juiste verbinding en daarmee hulp is en daarom hebben we The Connection opgezet. Hiermee selecteren we elk jaar 10 topstartups uit de regio Midden Brabant om ze in het zonnetje te zetten en te verbinden aan bedrijven die ze verder kunnen helpen. Het gaat bij The Connection om de verbinding, er is geen pitchwedstrijd of een lange lezing. Belangrijk is hoe we jou als startup het beste verder kunnen helpen. Gewoon een ontspannen BBQ zodat in een goede sfeer de juiste verbindingen kunnen worden gelegd.”

‘Het gaat om verbinding’

Deze verbinding kan worden gelegd op allerlei manieren. Zo zijn startups bijvoorbeeld geholpen met advies, een locatie, investering of simpelweg een klant. Zo gaat Jeffrey van Dam, founder van Finbuddy.nl bijvoorbeeld graag in gesprek met vaste lasten leveranciers en zou Veronique Nas, oprichter van Lifesight.me graag in contact komen met financiers voor haar startup. Anderen zoeken weer naar een partij om te helpen met de marketingstrategie of werd de vraag gesteld hoe men op een gezonde manier de groei kan maken van startup naar scaleup. De 10 startups die meededen aan de eerste editie waren: Rooftop Rumour, Motivate, 3Dvalue, Your Sport Pro, Maps Untold, iTapToo, Dmyzer, Genius Voice, Finbuddy en Lifesight.me.

Marc Meeuwis, directeur Citymarketing Tilburg: “Het zegt wat over de welwillendheid van de partijen om een dergelijk event op te zetten. Het past ook heel erg bij Tilburg; laagdrempelig, samen en zonder poeha. Je wilt uiteindelijk gewoon die startup verder helpen.” August de Vocht: “Ik hoor nu al positieve geluiden van de startups, er heerst een fijne vibe en er zit snelheid in het event. Uiteraard evalueren we nog om te kijken of en wat er verbetert kan worden. Met elkaar én met de startups. We zijn benieuwd naar het resultaat van deze eerste editie. Het is pas geslaagd als het voor de startups een geslaagd event was.”

Tailor’s Den

Drie startups die aanwezig waren tijdens het event, doen automatisch mee aan de competitie Tailors’ Den. Deze competitie is een initiatief vanuit The Tailors, een samenwerkingsverband bestaande uit ondernemers van acht digitale bedrijven in Tilburg. Door mee te doen aan Tailors’ Den krijgen de startups de kans hun bedrijf naar het volgende niveau te brengen en een prijs te winnen ter waarde van een kwart miljoen. De winnaar krijgt onder andere een kantoor, toegang tot het netwerk en middelen van de ondernemers van The Tailors en persoonlijke begeleiding.

Meer informatie?

Voor meer informatie over The Connection klik hier.

GERELATEERD

Artikel gaat over

Meer berichten