Roordink Bedrijfswagens ontzorgt klanten bij elektrificatie van het wagenpark

Steeds meer bedrijven zijn bewust bezig met de toekomst. Zo ook Roordink Bedrijfswagens. Verkoopadviseur Richard Kramer en verkoop binnendienst medewerker René Bakker leggen uit dat Roordink Bedrijfswagens als familiebedrijf een voortrekkersrol wil vervullen. Natuurlijk is winstgevendheid belangrijk, maar het is zeker zo belangrijk om duurzaam met de planeet om te gaan, zodat kinderen en kleinkinderen een goede toekomst hebben. Roordink Bedrijfswagens treft niet alleen maatregelen binnen het bedrijf, maar denkt ook zoveel mogelijk mee in de (elektrische) mobiliteitsbehoefte van klanten.

Elektrificatie van het wagenpark

Ook de klanten van Roordink Bedrijfswagens krijgen steeds meer te maken met duurzaamheidsvraagstukken. Een belangrijk onderwerp is de elektrificatie van het wagenpark. Richard en René merken dat de vraag naar elektrische bedrijfswagens groter is geworden sinds de tweede generatie elektrische bestelwagens beschikbaar zijn. Hun grotere range maakt het steeds interessanter om te investeren in elektrisch rijden.

Richard en René hebben samen een strategiesessie verzorgd om voor Roordink Bedrijfswagens een richting te bepalen op het gebied van elektrificatie. Richard: ‘De elektrificatie van het wagenpark is toch wel één van de grotere vraagstukken waar iedereen mee te maken krijgt. Zowel de installateur op de hoek als de grote transporteurs. En elektrificatie klinkt heel leuk, maar er zitten best wat haken en ogen aan. Want hoe zit het dan met de energiebehoefte, zijn er aanvragen nodig bij de netbeheerder, zijn er subsidies beschikbaar en hoe is het eigenlijk fiscaal geregeld?’

René vult aan: ‘Elektrisch rijden vereist ook een omschakeling in mindset. Waar je vroeger de auto voor de deur zette en iedere dag weer instapte, moet je nu wat beter over je dagplanning en het laden nadenken. Wij nemen klanten mee in dit verhaal en laten hen zien hoe dit zonder al te veel grote aanpassingen haalbaar is.’

Ontzorgen in de mobiliteitsbehoefte

Een goede voorbereiding is het halve werk. Zeker vanwege de oplopende levertijden is het verstandig om op tijd na te denken over vervanging of uitbreiding van het wagenpark. Richard: ‘We moeten nu al starten met het verstrekken van informatie aan onze klanten, zodat ze voorbereid zijn op de toekomst. Er komt veel op onze klanten af en we willen hen ontzorgen in de mobiliteitsbehoefte.’

Roordink Bedrijfswagens werkt samen met een aantal partners om dit te bewerkstelligen. Richard legt uit dat er goed over samenwerkingen wordt nagedacht, zodat het bedrijf een one stop shop blijft voor klanten: ‘We streven ernaar onze klanten alles onder één dak aan te bieden. Roordink Bedrijfswagens wil hét aanspreekpunt voor het invullen van de transportbehoefte zijn. We hebben tankstations, een wasstraat, verzorgen het onderhoud en reparaties, beschikken over een verhuurafdeling en leveren de auto’s. Nu komt daar een stukje bij van het leveren van elektriciteit. Wij denken, eventueel met behulp van partners, mee over de juiste invulling van het laden van auto’s.’

Elektrische huurwagens

Als er bij klanten een behoefte is aan een elektrisch huurvoertuig is dat bij Roordink Bedrijfswagens mogelijk. René: ‘We hebben een professionele verhuurafdeling met een gevarieerd aanbod bestelwagens en vrachtwagens. Het elektrische aanbod breiden we in de toekomst verder uit, omdat dit voor ons ook de volgende stap is.’ Richard: ‘Wanneer er noodzaak is voor ondernemers om spoedig elektrisch te rijden, dan kunnen wij dit op maat verzorgen. Op deze manier kunnen ze een aantal weken of maanden kennismaken met een voertuig. En als er punten nodig zijn voor een aanbesteding kunnen we ondernemers daar ook bij helpen.’

Duurzame synthetische HVO100 brandstof

Hoewel de vraag naar elektrische bedrijfswagens steeds groter wordt, is elektrisch rijden nog niet de hoofdmoot. Richard: ‘Vandaar dat we ook HVO100 brandstof als alternatief hebben toegevoegd aan ons tankstation. Dit is een synthetische dieselbrandstof. Met HVO100 kan direct tot bijna 90% CO2 worden gereduceerd. Daar zijn geen moeilijke of dure aanpassingen voor nodig. Het is de eenvoudigste stap naar een duurzamere en schonere toekomst met bestaand materieel.’

Auteur: Tamara van den Berge

GERELATEERD

Artikel gaat over

Meer berichten