Wijzig je omslagfoto
Van Hooff
Wijzig je omslagfoto
Deze gebruikersaccount status is Goedgekeurd

Deze gebruiker heeft nog geen profielinformatie toegevoegd.

Van Hooff
Bedrijven
Bedrijfsafbeelding 1

‘VAN HOOFF DE TOEKOMST IN’

Beste lezer,

Voor een naslagwerk als RegioinBedrijf, een bewaarexemplaar, zou je normaliter geneigd zijn alomvattende informatie over je organisatie te delen. Echter, door het moment van schrijven, heb ik gemeend iets over mijn bedrijf te vertellen in de vorm van een persoonlijke brief, welke ik in de 2020 editie van RegioinBedrijf aan u als lezer aan wil bieden.

Ik schrijf u deze brief op de dag dat onze overheid besluit de noodzakelijke Corona-maatregelen verder uit te breiden. ‘Flatten the curve’, terwijl we ons zorgen maken over ons zorgstelsel. Het voelt alsof onze maatschappij even tot stilstand komt, bijzaken zijn niet belangrijk meer. Zeker auto’s niet, zolang we maar gezond blijven.
Ook onze economie draait van de snelweg een onverhard pad op. Internationale banken keren tijdelijk geen dividend uit, grote investeringen blijven uit, werktijdverkorting is in maart al het woord van 2020. Terwijl er achter het begrip ‘recessie’ geen vraagteken meer wordt geschreven, stuur ik mijn bedrijf de toekomst in. Ik ben hoopvol en leg u graag uit waarom.

In 1956 startten mijn vader en moeder een autobedrijf in Veldhoven. Aan de Dorpsstraat 173 werden we officieel dealer van het Franse merk Simca, en hadden we een klein, maar drukbezocht BP tankstation. Simca werd later omgedoopt tot Talbot, een merknaam welke later weer plaats moest maken ten gunste van de naam Peugeot.

In 1984 moest ik het bedrijf al op jonge leeftijd van mijn ouders overnemen. Doordat groei in het bedrijf gelijk opging met mijn opvoeding, was het vanzelfsprekend dat ik de kernwaarden van mijn ouders en ons bedrijf overnam en deze verder ontwikkelde. Ons bedrijf groeide, door simpele dingen goed te doen. Het persoonlijke contact van mens tot mens resulteerde in kwaliteit en toegankelijkheid. Met deze authentieke kernwaarden als fundament, werden wij in 1989 beloond met een officieel dealerschap voor BMW. Ik was er trots op, toen we in 1999 bij de opening van ons nieuwe pand aan De Run 6803, werden omschreven als ‘dorpsgarage met allure’. De toegankelijkheid van een dorpsgarage, gedreven door premium producten en premium service.

Nu een blik op de toekomst. Ik realiseer me dat de dorpsgarage uit die mooie tijd op zichzelf niet voldoende is voor de nieuwe, digitale tijd, welke als een razende storm over ons consumentengedrag waait, gevolgd door een veranderingstsunami die Corona crisis heet. Ik zal ons fundament verstevigen, vasthoudend en verbredend aan onze kernwaarden. Alleen door een stabiele basis, zullen onze mensen de veranderingen van een nieuwe tijd in hetzelfde tempo omarmen.

Retail zal de komende jaren een gigantische opdoffer krijgen, maar wij hebben er zin in. Ons marketing- en verkooporgaan zijn samengegroeid tot een van onze levensaders. Gemak en snelheid bepalen de interactie in een tijdperk van ongeduld. Persoonlijk contact van mens tot mens resulteert in direct duidelijkheid via verschillende kanalen. Kwaliteit en toegankelijkheid gaan hand in hand met proactieve informatieverstrekking. Het is aan ons de taak ons werk simpel te houden, niet met hagel te schieten en het belang van iéder gesprek te onderkennen. Geen kortstondige actie, maar visie op de langere termijn, want alleen kwaliteit overwint.

Voor de nabije periode wens ik u veel gezondheid aan u en uw naasten. Voor de komende jaren wens ik u en uw onderneming veel deugd en geluk in de zoektocht naar stabiele veranderingen in deze nieuwe tijd.

Met vriendelijke groet,
Ab van Hooff

Het zijn niet de sterkste soorten die overleven en ook niet de meest intelligente. Het is het soort dat het beste reageert op veranderingen.
Charles Darwin