Wijzig je omslagfoto
Sublyme
Wijzig je omslagfoto
Deze gebruikersaccount status is Goedgekeurd

Deze gebruiker heeft nog geen profielinformatie toegevoegd.

Sublyme
Bedrijven
Bedrijfsafbeelding 1
Bedrijfsafbeelding 2
Bedrijfsafbeelding 3

Sublyme blijft bedrijven verrassen met unieke ontwerpen

Bobby Goossens van Sublyme uit Eindhoven timmert hard aan de weg met zijn reclamebureau. Hij valt terug op zestien jaar ervaring in de reclamewereld, de laatste paar jaar onder de vlag van Sublyme. Zijn bedrijf heeft een schil aan ervaren partners om zich heen verzameld.

Sublyme houdt zich behalve met ontwerp steeds meer bezig met drukwerk en signing. Goossens denkt wel te weten waar die vraag vandaan komt. “Mensen hebben weer meer te besteden, ondernemers willen opvallen. Tegelijkertijd zijn er ook weinig handen beschikbaar.”

Samenwerken
Tijdens zijn studie aan het Grafisch Lyceum (nu Sint Lucas) maakte de eigenaar van Sublyme kennis met de wereld van vormgeven, druk en nabewerken. Het bedrijf werkt nauw samen met andere bedrijven. “Als ik een brochure en een logo voor een klant heb ontworpen en er moet een lichtbak worden opgehangen, dan schakel ik daar iemand voor in.” Zo maakt Sublyme steeds dankbaar gebruik van het netwerk dat het bureau om zich heen heeft gebouwd. Dat gebeurt ook spontaan, bijvoorbeeld toen Sublyme het verzoek kreeg een boek te ontwerpen en af te drukken in 25.000 stuks. Wel graag met een harde kaft en glossy uitstraling. Daar waren UV-lak en goudfolie voor nodig. Sublyme zocht en vond uiteindelijk een luxe boekbinderij. Een nieuwe samenwerkingspartner op wie het bureau nu nog steeds terugvalt. 

Horeca en retail

De meeste aanvragen voor opdrachten krijgt Sublyme vanuit de horeca en retail. Volgens Goossens zit de kracht van zijn bedrijf in het goed kunnen regelen, plannen en managen. “Waar nodig, zoeken we de samenwerking met anderen en ben ik de verbindende schakel.” Het werk is divers en Goossens komt overal: bedrijven kloppen bij hem aan voor (veiligheids)borden, bewegwijzering, stickers, brochures, bestekzakjes, menukaarten, placemats en bedrijfskleding.

 

In het contact met de klant komt het reclamebureau tot verrassende ideeën. Zo was er eens een luxe broodjeszaak die het brood in een soort van “frietzak” aan klanten meegaf. Dat kan anders, dacht Goossens. Hij ontwierp speciale doosjes waarin het broodje voortaan kon worden meegegeven.

Keuken bestickeren

Het bestickeren van keukens ziet het bureau aan populariteit winnen. De apparatuur in een keuken functioneert vaak nog prima, maar de kleur voldoet niet altijd meer aan de wensen. Met lange wachttijden voor een keuken en een almaar stijgende houtprijs, kiezen mensen voor een make-over van de keuken in plaats van een gloednieuwe. “Met bestickering geven we de keuken een heel ander uiterlijk.”


Buiten de lijnen
Verdiep je in het bedrijf waarvoor je werkt, is het advies van Goossens aan andere bureaus. Sublyme neemt de klant werk uit handen en geeft vertrouwen. Goossens is iemand die buiten de lijntjes kan gaan als de klant daarom vraagt. “De klant heeft vaak al een idee in het hoofd. Daar pas ik mijn opzet op aan en tegelijkertijd doe ik een voorstel dat mij het beste lijkt. Natuurlijk doe ik dat altijd binnen de branding van het bedrijf. Vaak kiest de klant uiteindelijk voor een combinatie tussen de twee voorstellen.”