Wijzig je omslagfoto
Pala groep
Wijzig je omslagfoto
Deze gebruikersaccount status is Goedgekeurd

Deze gebruiker heeft nog geen profielinformatie toegevoegd.

Pala groep
Bedrijven
Bedrijfsafbeelding 1
Bedrijfsafbeelding 2
Bedrijfsafbeelding 3
Bedrijfsafbeelding 4
BMW en MINI specialist met focus op de klant

De mobiliteitswereld is aan verandering onderhevig. Niet in de laatste plaats vanwege de energietransitie en de verschillende manieren van financieren. Juist door de persoonlijke benadering van de dealerbedrijven van Pala Group hoeft de klant zich hier geen zorgen om te maken. ‘Ondernemers kunnen op ons vertrouwen vanwege onze kennis, expertise en ondernemende geest’, aldus manager marketing Hans van der Wiel. De BMW en MINI specialist biedt gepersonaliseerde oplossingen die naadloos aansluiten op de behoeften van de klant, waarbij klanttevredenheid een topprioriteit is.

 

Pala Group is één van de grootste BMW en MINI dealerbedrijven in Nederland met 9 BMW dealerbedrijven en 4 MINI dealerbedrijven. Het is een combinatie van verschillende automotive bedrijven die 20 jaar geleden zijn samengevoegd door de twee aandeelhouders: Pallieter Invest en Van Laarhoven Holding.

 

Onder Pala Group vallen Van Laarhoven in Eindhoven, Van Hooff in Veldhoven, De Maassche in Venlo en Echt, NobraCars in Uden en Helmond en Story in Waardenburg, Nijmegen en Den Bosch. Leasemaatschappij Vision Car Lease, Story Schadeherstel en Story Next, een universeel autobedrijf wat is gespecialiseerd in gebruikte auto’s, maken ook deel uit van de holding. Daarnaast heeft Pala Group een belang in MyWheels, het grootste autodeelbedrijf van Nederland.

 

Het gedreven team van Pala Group, wat inmiddels bestaat uit bijna 400 medewerkers, staat altijd paraat om kwaliteit te leveren. Dit doen zij op de locaties in Nijmegen, Waardenburg, Den Bosch, Eindhoven, Venlo, Uden, Helmond, Veldhoven, Oss en Echt.

 

Klantspecifieke oplossingen

Net als de rest van Pala Group onderscheidt Fleetsales zich in klanttevredenheid. Het team bestaande uit 4 accountmanagers bedient de grootzakelijke markt. Zij bieden klanten economisch interessante mobiliteitsproposities, zelfs met premium producten als BMW en MINI.

 

Ook Vision Car Lease legt de focus op klant specifieke oplossingen. Hans: ‘Onze eigen leasemaatschappij is generiek en biedt alle denkbare auto’s aan in de lease. We kijken altijd samen met de ondernemer naar de beste leaseconstructie voor het bedrijf. We hebben een aantal specialismes in premium segmenten, zoals de lease van klassieke auto’s en van exclusieve auto’s.’

 

Oog voor detail

De rol van adviseurs bij dealerbedrijven wordt steeds groter. De adviseurs van Pala Group hebben de benodigde kennis in huis om nieuwe auto’s volledig naar wens samen te stellen. Daarbij wordt aan ieder detail gedacht. Pala Group zet altijd net een stapje extra voor de klant en stopt pas wanneer de klant echt tevreden is.

 

De locatie in Echt is gespecialiseerd in motorsportproducten. Hans: ‘In Europa heeft BMW negen BMW Motorsportdealers aangesteld, De Maassche Echt is daar één van. Daarnaast zijn we importeur van AC Schnitzer. Hierdoor kunnen we onder meer motortuning aanbieden met behoud van de originele fabrieksgarantie. De BMW Motorsport auto’s mogen niet op de openbare weg rijden, maar worden wel helemaal naar klantwens gebouwd voor de racerij. Dat is echt een specialisme. Niet iedereen kan dat, maar in Echt kunnen ze dat goed. Claude L’Ortye, de vestigingsdirecteur, heeft een hele goede relatie met BMW Motorsport in Duitsland. Hij wordt regelmatig gevraagd om mee te denken over de ontwikkeling van nieuwe producten. Klanten willen die kennis graag ervaren.’

 

Verbinding van ondernemers

Typerend voor Pala Group is de creatieve wijze waarop ondernemers met elkaar in verbinding worden gebracht. Hans: ‘Klanten sluiten regelmatig de week bij ons af tijdens de zaterdagmiddagborrel. Veel van onze klanten zijn DGA en zij vinden het leuk om andere DGA’s te spreken en te ontmoeten.’

 

Deze verbinding wordt ook gefaciliteerd tijdens evenementen. Hans: ‘Mensen gaan niet alleen naar onze introducties om naar een auto te kijken, maar ook om elkaar te ontmoeten. We organiseren jaarlijks de BMW golfdag op The Duke waar op hoog niveau gegolfd wordt. En we nemen klanten mee naar Born waar de MINI’s geproduceerd worden, om te laten zien hoe dat in z’n werk gaat. Dat soort dingen vinden wij leuk om te organiseren en klanten waarderen dat.’

 

Gigantische duurzaamheidsambities

BMW heeft de ambitie om het groenste automerk ter wereld te worden. Hans: ‘Het is ongekend wat BMW doet om bij te dragen aan duurzaamheid. Aan de leverancierskant van grondstoffen en dergelijke wordt heel erg ingezoomd op mensenrechten, gelijkwaardigheid, inclusiviteit en CO2-uitstoot. Dat geldt eveneens voor de locaties waar de auto’s geproduceerd worden. Uiteraard zijn deze voorwaarden ook van toepassing op Pala Group.’

 

In het duurzaamheidsverslag van BMW wordt Pala Group dit jaar aangehaald als voorbeeld van een dealerbedrijf wat op de juiste wijze invulling geeft aan het grotere idee van BMW. Wat Hans betreft, is dat een mooi compliment. Door met de producten van BMW en MINI te werken, draagt Pala Group al bij aan duurzaamheid. Daarnaast halen de verschillende locaties hun energie uit een zonnepark en windenergie. Dit is nog niet 100% dekkend, maar hier wordt aan gewerkt. Bij een aantal locaties liggen ook zonnepanelen op het dak.

 

Hans: ‘We hebben afscheid genomen van kartonnen bekertjes en hebben een actief beleid op zero waste. Duurzaamheid is voor Pala Group trouwens niet alleen gericht op de CO2-uitstoot, maar ook op de mens. We zijn heel ambitieus op het gebied van gelijkwaardigheid en inclusiviteit en dragen dit ook uit naar buiten. Verder zijn we Erkend Duurzaam Plus gecertificeerd en we zijn bezig om de hoog aangeschreven normering EcoVadis te halen. Dat gaat ons in 2023 lukken.’