Overwegingen voor een flexibele inrichting post-Corona

Van werken op kantoor naar werken waar je maar wilt. De corona crisis heeft voor veel verandering gezorgd, ook op de werkvloer. Zo zijn we richting een samenleving gegaan waar hybride werken of studeren heel normaal is geworden. Hoe verandert de manier van werken? Wat betekent dit voor de kantoren? Hoe kun je het kantoor op de juiste manier inrichten? Welke meubels heb je nodig? Van stabureaus tot lockerkasten en meeting rooms. Lees snel verder voor alle nieuwigheden rondom een moderne werkwijze en hybride ingerichte kantoren!

Hybride manier van werken

Sinds corona is het hybride werken met een sneltreinvaart in het leven gekomen. Waar het bij vooruitstrevende organisaties op het gebied van modern werken al enige tijd mogelijk was, hebben andere bedrijven door corona een duwtje in de rug gekregen. Het heeft ervoor gezorgd dat hybride werken een optie is. Werknemers hebben laten zien dat het mogelijk is om zelfstandig vanuit thuis of een andere plek te werken. En het blijkt dat dit meestal zelfs efficiënter is!

Van werkplek naar social hub

Niemand weet hoe lang het coronavirus nog invloed heeft op de samenleving of wat de effecten op de langere termijn zullen zijn. Dankzij het hybride werken, gebeurt er ook iets met de locaties waar we werken. Kantoren zijn geen verzameling van werkplekken meer. Het zijn ruimtes geworden waar teams bijeenkomen om samen te werken. Werkplekken worden voornamelijk vervangen door social hubs, waar je kunt reserveren om te werken. Vergaderruimtes worden meeting rooms waar vaak samen gewerkt wordt.

Het habitoor: hét kantoor van de toekomst

Misschien heb je er al wel van gehoord, ‘het habitoor’. Het habitoor vertegenwoordigt een natuurlijke werkomgeving. De gehele locatie heeft aandacht voor gezondheid en welzijn. Dit betekent dat er een verschuiving plaatsvindt naar een huiselijke sfeer, waar je je thuis voelt en geïnspireerd wordt.

Maar naast een inspirerende locatie is het ook een comfortabele plek om je werkzaamheden uit te voeren. Voldoende ruimte, goede stoelen, veel stopcontacten, extra schermen. Alle instrumenten zullen aanwezig moeten zijn om op een fijne manier te kunnen werken.

Wat betekent dit voor de werkgever?

Voor een goede functionering voor het bedrijf zijn blije en gezonde medewerkers het startpunt. De werkplek heeft invloed op de gesteldheid van personeel. Om je werknemers tevreden te houden, zul je mee moeten met veranderingen en innovaties. Hierbij hoort ook de werkomgeving van de onderneming. Voor veel organisaties betekenen deze nieuwigheden een totale omslag als het gaat om kantoorinrichting.

De juiste atmosfeer

Zoals al eerder genoemd is een huiselijke sfeer erg belangrijk. Naast het hebben van alle comfort, is de juiste atmosfeer cruciaal. Denk hierbij aan lichtinval en verlichting. Het open zetten van ramen of de mogelijkheid hebben om naar buiten te gaan geeft zuurstof. Frisse lucht stimuleert hersenactiviteit. Daarnaast helpt het beschikbaar stellen van een gezonde lunch ook het welzijn van medewerkers. Tot slot vinden medewerkers het belangrijk om genoeg ruimte te hebben en tot rust te komen. Zo vinden ze concentratie op de belangrijke momenten. Wat wil je nog meer? Blije medewerkers én een efficiënte werkwijze!

GERELATEERD

Artikel gaat over

Regio in Bedrijf
Regio in Bedrijfhttp://www.regioinbedrijf..nl
uw zichtbaarheid en profilering, zowel online als offline. Daarnaast brengen wij u graag in contact met relevante partijen uit ons netwerk.

Meer berichten