Mensgerichte cultuur Syncreon geheim achter logistiek maatwerk voor wereldmerken

Tilburg-Waalwijk is drie jaar op rij verkozen tot Logistieke Hotspot nummer 1 van Nederland: in 2019, 2020 én 2021. De kracht van de regionale samenwerking tussen ondernemingen, onderwijs en overheden in Midden-Brabant is geroemd door de jury.

In het kader van de campagne Smart Moves interviewen we de leden van de stuurgroep Midpoint Brabant Smart Logistics die ieder ook bij een van de logistieke organisaties in de regio werken. Over hun organisatie en de strategische regionale prioriteiten digitalisering, duurzaamheid en talentontwikkeling. We vroegen Arjen Kuneman, Vice President van syncreon Nederland, naar zijn visie en plannen.

Arjen, kun je syncreon voorstellen aan onze lezers?

Ja graag. syncreon is een internationale logistieke organisatie met 91 vestigingen in 19 landen, 1,3 miljard dollar omzet en ruim 14.000 werknemers. In Nederland hebben we locaties in Waalwijk, Tilburg, Venray, Amsterdam/Schiphol en de Maasvlakte. Van de ruim 2.000 werknemers in Nederland werken er 1.250 in Waalwijk-Tilburg. Van oorsprong is syncreon een Iers familiebedrijf. De mensgerichte cultuur is onze grote kracht, ook nu we sinds vorig jaar onderdeel zijn van de multinational en containerterminal operator DP World uit Dubai. Wij ontwerpen supply chain oplossingen en managen deze voor wereldwijde topmerken. In de automotive sector zijn dit onder meer BMW, Jaguar, Landrover, Volkswagen en Harley Davidson. En in de high tech sector onder andere Dell, Xerox en Canon, plus nog een paar klanten die elk marktleider zijn, maar van wie we de naam niet kunnen noemen. We zijn heel plat georganiseerd. Het senior management is direct betrokken bij de operatie. Hands-on dus.

Waarom kiezen dergelijke internationale A-merken voor syncreon? Waarin onderscheiden jullie je?

We bieden toegevoegde waarde aan organisaties die aan de bovenkant van de markt zitten. Dat gaat veel verder dan opslaan, inpakken en versturen. Zo doen we onder meer software upgrades en hardware changes, server installaties met software aansluitingen en complete tests. Alles volledig op maat voor de klant. Bovendien zorgen we dat onze medewerkers zo opgeleid zijn dat ze continu in staat zijn om met de nieuwste technologieën te werken. Elke klant heeft een eigen Warehouse Management Systeem met dashboards waarin de juiste en meest actuele data van het hele logistieke proces zijn geïntegreerd, inclusief data van het eigen bedrijf. Op die manier kan het bedrijf steeds snel en adequaat acties ondernemen. Deze tool gaat zelfs zover dat we ook de veiligheid van het personeel monitoren. In dit kader kunnen we bijvoorbeeld het rijgedrag van chauffeurs bijsturen als dat tot meer veiligheid leidt.

Welke ontwikkeling in digitalisering is voor jullie in de toekomst vooral van belang?

De verregaande robotisering in de logistieke keten. Het is de kunst om al die gerobotiseerde systemen met elkaar te laten praten. Dit betekent dat integraties nog sneller en verfijnder moeten zijn om data beschikbaar te krijgen om voorspellingen te doen en personeel er makkelijk mee te laten werken.

Lees het gehele artikel hier.

Google search engine
GERELATEERD

Artikel gaat over

Meer berichten