Locker verhuur voor evenementen

De laatste corona maatregelen worden inmiddels ook afgeschaft: geen 1,5 meter afstand meer, geen mondkapjes meer in het OV en geen 1G-regeling meer bij grote evenementen. Dit lijkt een definitief groen licht voor alle festivals in het land om weer aan de voorbereidingen te beginnen. Terugkerende elementen lijken festival tenten, congreshallen en podia. Toch is er een ‘evenementen traditie’ die definitief op zijn retour lijkt na corona: het gebruik van muntjes en cash. Deze werden gebruikt als betalingsmiddel bij de horeca en bij kluisjes bij evenementen. Voor de horeca biedt pinnen een oplossing, maar hoe spring je hierop in met de lockers? Voor evenementen kan verhuur van smart lockers een oplossing bieden.

Veranderingen in evenementenwereld

De evenementen schieten in Nederland als paddenstoelen uit de grond en de bezoekersaantallen stegen voor corona flink: in 2019 noteerde Nederland zo’n 1115 grote evenementen. De verwachting was dat er in de aanstaande jaren cumulatief ongeveer 19,5 miljoen evenementenbezoekers zouden zijn, aldus het VNPF. Deze grote bezoekersaantallen vereist veel werk van de organisatoren op het gebied van infrastructuur. Zo wordt er steeds vaker contactloos betaald; festivals als Lowlands en Amsterdam Open Air experimenteerden hier al mee. Dit heeft als consequentie dat er meer pinapparaten moeten komen, maar ook dat de lockers van een cashless systeem voorzien moeten zijn. Hier biedt smartlocker verhuur de oplossing.

Smart lockers op evenementen

Bezoekers hun eigendommen veilig laten opbergen, zonder aan gebruiksgemak in te leveren kan door middel van smart lockers. Dit zijn lockers die aan software zijn aangesloten, waardoor ze zonder cash en sleutel te gebruiken zijn. Op deze manier zijn ze ideaal voor festivals met veel bezoekers, die op verschillende momenten en locaties binnenkomen. Een greep uit de mogelijkheden van smart lockers:

  • Geen sleutel nodig: Iedere gebruiker kan het kluisje zelf instellen middels een pincode. Als organisator bepaal je hoe vaak de code gebruikt mag worden.
  • Flexibele gebruikstijden: je kunt via een centraal systeem de ‘houdbaarheid’ van een pincode instellen. Wil je dat één gebruiker de hele dag een locker kan gebruiken, of werk je met tijdsloten?
  • Inzichtelijkheid voor organisator: Als organisator kun je in het systeem inzien welke lockers in gebruik zijn, hoe lang ze in gebruik zijn, en hoe de accuduur van de verschillende lockers ervoor staat.

Smart lockers bieden op deze manier veel praktische oplossing voor het locker gebruik op evenementen. Als het evenement geen grote frequentie heeft is het uiteraard zonde om veel geld uit te geven aan nieuwe lockers. Daarom kan je bij veel partijen ook lockers huren. Zo kun je wel gebruik maken van de extra voordelen, zonder veel geld kwijt te zijn aan lockers die een deel van het jaar niet in gebruik zijn.

GERELATEERD

Artikel gaat over

Regio in Bedrijf
Regio in Bedrijfhttp://www.regioinbedrijf..nl
uw zichtbaarheid en profilering, zowel online als offline. Daarnaast brengen wij u graag in contact met relevante partijen uit ons netwerk.

Meer berichten