Kopak maakt werk van de toekomst

Laten we maar meteen met de deur in huis vallen. Nee, Koert van de Kerkhof is niét weg bij Kopak. Dat door hem opgerichte bedrijf kent sinds 1 maart wél een nieuwe directeur, in de persoon van de 53-jarige Rolf Lemmens uit Loon op Zand. Hij krijgt de ruimte om met een frisse blik aan de toekomst van de ambitieuze organisatie te werken. “Dat kost tijd en die nemen we er dus voor”, klinkt het doordacht. Tijd voor een nadere kennismaking.

Hij werd geboren in Gilze, woont al sinds zijn tweede in Loon op Zand en studeerde in Tilburg. De stad waar Kopak stevig geworteld is, is dus allesbehalve vreemd voor Rolf Lemmens. Deze door de wol geverfde ondernemer kent Koert van de Kerkhof al langer, zowel zakelijk als privé. Lemmens kent een lange historie in de dienstverlening. Hij werkte onder meer voor een bouwbedrijf, reiniger van bedrijfskleding, rioleringsbeheerder en een installatiebedrijf. Bij al die werkgevers maakte hij het bedrijf mee klaar voor de toekomst.

Doorgroeien

Datzelfde gaat hij nu bij Kopak doen. “Ik had daar al wat kleine projectjes gedaan, met Koert”, blikt hij terug. “Eind vorig jaar kwam de vraag of we niet iets samen moesten gaan doen.” Van de Kerkhof runde zijn bedrijf al 22 jaar op zijn eigen manier. “Daar mocht wel eens met een frisse blik naar gekeken worden”, zo luidde de conclusie. Er werden op voorhand goede afspraken gemaakt. “En dus ben ik er”, stelt Rolf, die benadrukt dat het met Kopak allesbehalve slecht gaat. In de eerste maanden sinds zijn aantreden moest de directeur vooral bedrijfskennis opdoen. Kopak is immers een behoorlijk diverse organisatie, die zich de voorbije jaren van direct mail specialist heeft ontwikkeld tot full servicebedrijf. Van projectontwikkeling tot uitvoering en álles war daar tussenin zit: het is aan de Hectorstraat in goede handen. De ambitie richting nabije en verdere toekomst is voelbaar. Lemmens: “De grootste ambitie om, als de markt na corona weer aantrekt, dóór te groeien. Daarvoor zijn we ook in kaart gaan brengen waar we staan, wie we willen zijn, zonder dat dat ten koste van ons DNA gaat.”

Partner zijn

Dat alles, gecombineerd met de bredere tijdsbesteding door de eigenaar, legt een solide basis onder Kopak. Lemmens steekt de speerpunten daarvan niet onder stoelen of banken. “We willen nieuwe producten en diensten voor de toekomst bedenken en uitvoeren”, klinkt het gedreven. “Maar we willen óók een goede werkgever zijn, toegevoegde waarde bieden. Daarvoor mogen we ons ook duidelijker profileren. Met nieuwe innovaties willen we méér naast onze klanten gaan staan. Daarbij is persoonlijk contact van groot belang. Wij moeten weten wat die klant wil en wat wij daarbij kunnen betekenen.”

Lemmens beseft terdege dat de prijs wel degelijk een rol speelt in de markt waarin Kopak zich beweegt: “Maar daar hoort elkaar kennen óók bij. Dat is bij ons gekoppeld aan  de kwaliteit. Wij zijn niet echt een prijsvechter, zoeken de markt die bij ons past. Wij willen een partner zijn: samen problemen oplossen, over en weer. Wij zijn als Kopak continu gericht op innovatie. De wereld automatiseert steeds sneller. Dan betekent gepersonaliseerde post wel iets. Er zijn volop ontwikkelingen gaande, ook in onze studio en op het vlak van fulfillment. Wij kunnen op heel veel vlakken nog stappen gaan maken. En dat gaat we dus ook doen”, zo besluit hij enthousiast.

GERELATEERD

Artikel gaat over

Kopak
Kopakhttp://www.kopakbv.nl
Hét full-service bedrijf in print, direct mail, fulfilment én verzending van regio Tilburg. Kopak is dé kennispartner voor al uw communicatie-uitingen. Of het nu gaat om handling, fulfilment, groot formaat drukwerk of een direct mail-campagne: We take care of business!

Meer berichten