Keiron Printing Technologies heeft zichzelf opnieuw uitgevonden

Vruchtbare bodem. Zo mag je de achtergrond van Keiron Printing Technologies uit Eindhoven gerust omschrijven. Keiron is een spin-off van TNO en is voortgekomen vanuit het HighTechXL programma op de High Tech Campus Eindhoven. Daar wordt hard gewerkt aan het creëren van de beste afdrukapparatuur: de volgende generatie printers. “Door terug naar de basis te gaan, vinden wij het printen opnieuw uit”, stelt Marco van Hoorn tevreden en trots.

Marco van Hoorn is Chief Commercial Officer bij Keiron Printing Technologies. Dat klinkt allemaal wel heel internationaal, maar dat is met als uitvalsbasis het technische hart van Eindhoven eigenlijk niet onlogisch. “Wij voelen ons thuis en op ons gemak in Eindhoven”, stelt van Hoorn. “We zitten hier waar we willen zitten, maar kijken ook verder. We krijgen hier in de omgeving veel steun en hulp.” Dat tekent de potentie die Keiron herbergt. “Wij willen één applicatie en daar de beste in worden, als basis om op door te bouwen”, klinkt het vol ambitie. “Wij zien zelf de meeste potentie in de conventionele elektronica.”

Opnieuw uitgevonden
De naam Keiron komt van centaur, een fabeldier uit de Griekse mythologie. Wat Keiron meemaakt zijn echter allesbehalve fabeltjes. “We zijn inmiddels drie jaar bezig en hebben in die tijd naamsbekendheid opgebouwd als mobiele enabler”, concludeert van Hoorn. “We blijven naar onze eigen processen kijken. We zijn terug naar de basis gegaan, hebben ons als het ware opnieuw uitgevonden. Zo printen we met soldeermaterialen, waar heel veel mee mogelijk is.” Daarbij ligt de focus op Europa, maar het bedrijf wil óók naar Amerika en later ook naar Azië. “Op ons gebied van printen, 3D printen en met soldeerpasta bijvoorbeeld, komen de marktleiders echt uit het westen”, weet de CCO.

Keiron Printing Technologies streeft ernaar ‘de wereld een stukje mooier te maken’, zoals van Hoorn het verwoordt. “Onze missie is om de productie van elektronica te verduurzamen, terwijl we ook nieuwe geavanceerdere producten mogelijk maken.”Er wordt compleet B2B gewerkt door een compact team, waaronder ook de drie oprichters actief zijn. “” We zijn nog op zoek naar een software engineer”, meldt van Hoorn. “We willen nog wel wat groeien in vaste medewerkers.” Groeien op commercieel vlak hoort daar zeker bij. “We zijn bezig met designvalidatie, hebben test setups en testen en printen op producten om de technologie te valideren voor klanten. We staan aan het prille begin van onze machineontwikkeling.”

Leiderschap
Het streven is om in de wereld van automatische soldeerprinters leiderschap te nemen, door onderscheidende techniek. “Dat laten we nu zien. Met onze huidige techniek in één applicatie kunnen we overheersen, de allersterkste worden. We willen en kunnen onszelf bewijzen met machines die goed functioneren. We willen hiermee grote partijen gaan benaderen. Denk daarbij aan de grote producenten voor Apple of Samsung.” Die strategie vraagt lef en dat toont Keiron ook. Van Hoorn: “We willen innoveren, maar durven ook te investeren. Het is zaak om het proces te valideren en dan vooruitgang te boeken.” Dat proces gaat gepaard met  veranderingen. Zo gaat de bestaande website op de schop en is er een nieuwe productbrochure gemaakt. “Wij hebben van geprinte elektronica een beetje een ommezwaai gemaakt. We zitten nu wat meer ‘onder de radar’, maar laten ons wél zien. Dat is het pad naar marktleiderschap op technisch gebied.”

RON-150-Brochure

GERELATEERD

Artikel gaat over

Meer berichten