Hoe ZUIDWEST logistiek ‘onderwijs’ inzet om de arbeidsmarkt te verkennen en als bedrijf zich te ontwikkelen

In onze vorige artikelen hebben we al toegelicht hoe we rijopleidingen inzetten om onze database van vrachtwagenchauffeurs op peil en toereikend te houden. Uiteindelijk zijn onze chauffeurs de motor van ons bedrijf en door hen zijn wij succesvol. Maar ook onze medewerkers op kantoor en in de buitendienst hebben ondersteuning nodig bij hun ontwikkeling.

Geregeld plannen we sessies in waar opleiding en training wordt toegepast zodat zowel het totale team maar ook de individuele ontwikkeling en kennis van onze medewerkers op kantoor wordt getoetst en bijgeschaafd. Tenslotte heeft iedereen zijn of haar eigen rol in onze organisatie en maakt deze een belangrijk deel uit van het hele bedrijfsproces. We doen het natuurlijk samen. Om onze diensten bekender te maken en in de regio uit te breiden hebben we een stagiair aangetrokken. Leon Koster volgde de afgelopen jaren de opleiding junior accountmanager op MBO niveau aan het Hoornbeeck College te Goes. Hij deed dit op niveau 4 en is nu laatstejaars student. Zijn afstudeerstage doet hij bij ons bedrijf. Volgens hem is dit een unieke kans. Want bij geen enkele andere stage kreeg hij te maken met online marktonderzoek op deze voor hem innovatieve manier. Hij leert bij ons als junior accountmanager op een totaal voor hem nieuwe manier kijken naar de kansen en mogelijkheden en de online groei van een bedrijf.

zuidwest

Laatstejaars stagiair junior accountmanager MBO niveau

Om onze koeriersdiensten en de kansen ervan in beeld te krijgen werkt onze afdeling marketing en communicatie dus voor het eerst met een stagiaire. Afgelopen jaar groeide onze koeriersdienst enorm. We verdubbelden namelijk onze sneltransporten en zagen in dat daar nog meer groeikansen lagen om ons bedrijf te ontwikkelen. Die groei gebeurde niet zomaar. We investeerden namelijk in een nieuwe website waarbij SEO de belangrijkste commerciële tool werd. Staken veel tijd en moeite in online onderzoek en verwerkten vele waardevolle zoektermen in onze website. Ook profileerden wij ons steeds meer als innovatief, dynamisch en vooral professioneel transport- en koeriersbedrijf in vak- en regionale bladen, maar ook op social media en bij diverse instanties en bedrijven in de regio.

Al deze successen hebben we mede te danken aan O.O.M Marketing, een bedrijf gespecialiseerd in marketingcommunicatie en het regionaal profileren van een bedrijf. Zij kwamen ook met het idee om een accountmanager of commercieel medewerker in opleiding bij dit proces te betrekken. Dit is namelijk die unieke kans waar Leon het over had. Ter aanvulling op deze ontwikkelingen doet Leon voor ons als afstudeerstage marktonderzoek op gebied van koeriers transporten in diverse sectoren en dit bij bedrijven, gemeentelijke instanties, overheden en instellingen. Kortom we laten hem voor ons in beeld brengen waar de kansen liggen om ZUIDWEST koeriersdiensten te laten groeien. En hij ervaart hoe een junior accountmanager online leads genereert en opvolgt, dit naast zijn al bekende manier om te bellen, langs te gaan en te mailen naar potentiële klanten.

Google search engine
GERELATEERD

Artikel gaat over

ZUIDWEST Logistiek
ZUIDWEST Logistiekhttp://www.zuidwestlogistiek.nl
Transport, koeriersdiensten, distributie en opslag door heel Europa. Van en naar onze locaties te Goes, Terneuzen en Tholen! We garanderen u een service die flexibel, persoonlijk, betrouwbaar en op tijd is!

Meer berichten