Hoe bind je klanten aan je merk?

Elke marketeer droomt ervan om een sterk merk neer te zetten waar mensen zich mee identificeren en dat altijd top-of-mind is. Ook als non-professional is het mogelijk om een pakkende brand story neer te pennen. Het enige wat je daarvoor nodig hebt, is pen en papier of een laptop, een hoofd vol ideeën en deze blog. Check, check, double check? Aan de slag maar!

Merkverhaal

Om een sterk merkverhaal neer te zetten, ga je eerst op zoek naar wat jou als persoon drijft. Jij bent immers de drijvende kracht achter je merk. Waar put jij je energie uit? Waarom krijg je daar energie van? Dit zijn geen makkelijke vragen. Heel wat ondernemers worstelen ermee dit in woorden uit te drukken, maar erover nadenken is de eerste stap. Stel jezelf deze basisvragen om erachter te komen wat de kracht is achter je merk. We hebben het hier over de bekende ‘why’ van Simon Sinek. Je merkverhaal in een mooie brand story gieten doe je niet even. Neem er de tijd voor en laat je desnoods bijstaan door een specialist. Eenmaal opgezet dient jouw merkverhaal als basis voor de rest van je communicatie en content, zoals webpagina’s, social media, nieuwsbrieven etc. Zo is het ook belangrijk dat je je betaalpagina inricht in je eigen huisstijl. Neem contact op met een payment service provider in Nederland om je hierbij te helpen.

Subscription service

Je merkverhaal staat? Content en promotie kan je baseren op je merkverhaal. Door naar de volgende stap. Wat dacht je ervan je producten en diensten aan te bieden in de vorm van een subscription service? Een abonnementsdienst heeft heel wat voordelen. Zo heb je grip op je verwachte inkomsten en kan je steeds meer toevoegen om uitgebreidere abonnementen te leveren. Daartegenover staat natuurlijk wel dat een abonnement de investering waard moet zijn.

GERELATEERD

Artikel gaat over

Meer berichten