Het nieuwe, duurzame gezicht van AJ. Loots Installatiebedrijf

ajl

‘Al meer dan 155 jaar uw partner in installatietechniek’. Die vermelding, wanneer je op de website van AJ. Loots bent, zegt álles.  Wat een ongekende ervaring schuilt er achter dit Eindhovense bedrijf. En toch … is het volledig bij de tijd, of zijn tijd misschien wel vooruit. Met de gloednieuwe huisstijl profileert AJ. Loots zich als de wegwijzer voor duurzame installaties.

Bart de Laat is sinds 2013 directeur van AJ. Loots Installatiebedrijf. Hij is zich terdege bewust van de rijke historie van dit van oorsprong familiebedrijf, maar wil graag duidelijk maken dat dat allerminst stil heeft gestaan: “Wij worden door veel mensen vooral als renovatiebedrijf gezien. Dat werk doen we ook, voor veel woningstichtingen en aannemers  in heel Noord-Brabant. Wie onze gele busjes ziet rijden denkt aan renoveren en niet zozeer aan verduurzamen. We doen echter veel méér dan alleen renoveren: ook energie opwekken en ventileren. Daar komen nu bovendien de warmtepompen bij. Gebouwen moeten naar minimaal energielabel B. Daar spelen wij een rol van betekenis in. Het gaat steeds vaker om minder of zelfs géén gas.”

ajl

Verduurzaming

Bij Loots wil men zich graag méér als partner laten gelden voor opdrachtgevers en aannemers, met alle beschikbare technische kennis meedenken. “Installateurs worden de aannemers van de toekomst”, weet De Laat. “Wij zijn bijvoorbeeld al vanaf 2000 bezig met warmtepompen.” Dat maakt AJ. Loots ook voor verduurzaming een méér dan geschikte partner. Samen met branding agency DeltaZuid uit Waalre werd gewerkt aan een nieuwe uitstraling van het bedrijf. Daarbij blijven de historie, het gevoel en de kleuren geel en blauw behouden, maar zet Loots zich kwalitatief, herkenbaar en krachtig neer, als de wegwijzer voor duurzame installaties. “Onze kernbelofte is dat we willen bijdragen aan duurzaam leefcomfort, door het leveren van duurzame producten”, aldus De Laat.

Vakmensen

DeltaZuid ontwikkelde een ondersteunend beeldconcept, waarin medewerkers van AJ. Loots met krachtige quotes laten zien dat ze toegankelijk zijn en altijd voor hun klanten klaar staan. Ze illustreren perfect dat Loots voor nuchtere vakmensen staat, gedreven door kennis. In dat concept komen bovendien bekende gebouwen uit Eindhoven en omgeving terug. Die staan symbool voor de kracht van renoveren, verduurzamen en onderhouden. Duurzaamheid is nadrukkelijk onderdeel van het merk AJ. Loots Installatiebedrijf geworden. Jop de Laat, een neef van directeur Bart, werkt daar samen met Oaq Sustainability, een duurzaamheidsspecialist, hard aan. ”We kijken naar ons nulpunt: waar staan we nu? Vervolgens bepalen we waar we naartoe willen. We volgen de markt, zetten ook studenten aan het werk. Het draait om drie thema’s: duurzaamheid, kennis & ontwikkeling en betrokkenheid.” Zo wil AJ. Loots zich blijven laten zien, als een bedrijf dat continu in ontwikkeling is.

GERELATEERD

Artikel gaat over

Meer berichten