Google CSS partners: onmisbaar voor webshops

Consumenten zoeken op Google naar de meest uiteenlopende zaken: van banken tot piano’s, en van planten tot vakanties. Mensen zoeken zowel naar de prijs van producten, als naar verschillende soorten en modellen. Voor webshops is het bij deze zoektocht belangrijk om door de consument gezien te worden.

Als je webshop niet gezien wordt, wordt deze waarschijnlijk dan ook weinig bezocht. Het is dus voor een webshop cruciaal om een goede locatie te hebben, om het bereik en bezoek ervan te vergroten. Dat wordt onder andere mogelijk gemaakt via een Google Comparison Shopping Service (CSS). Wanneer je via een Google CSS-partner adverteert, worden de producten van je webshop in de advertenties van Google Shopping getoond. Deze hebben een prominente plek in de zoekresultaten. Ben je benieuwd naar de werking en andere voordelen van Google CSS? Lees dan dit artikel verder.

CSS: zo werkt het

Google heeft CSS gecreëerd om eerlijke kansen te creëren voor adverterende partijen binnen hun prijsvergelijker, Google Shopping. Het Google CSS-platform is een online vergelijkingsplatform, waarin je met je producten kunt adverteren. Als je hierin wil vergelijken, moet je eerst je producten opnemen in een CSS-platform. Zodra je dat gedaan hebt, worden je producten bovenin of aan de zijkant van de zoekresultaten weergegeven. Hierdoor zijn de producten van je webshop goed zichtbaar en wordt je bereik vergroot.

CSS-platformen

Het voordeel van CSS is dus een goede zichtbaarheid, maar er zijn ook andere voordelen. Vanuit een besluit uit de Europese Commissie is bepaald dat Google Shopping, onder de naam Google Shopping CSS, een losstaand bedrijf moet zijn. Dit houdt in dat het geen onderdeel meer van Google is en zelf winstgevend moet zijn. Dit wordt als volgt gerealiseerd: bij de ‘Cost Per Click’(CPC) wordt 20% voor Google Shopping CSS zelf ingehouden. Elke euro die je reserveert voor Shopping-advertenties, wordt dus voor maar 80% ingezet. Bij overige CSS-platformen, zoals Bigshopper CSS, geldt dit niet. Daar wordt gewoon 100% van het bedrag uitbesteed aan een CPC-bod.

Cost per Click

Dit betekent voor jou dat een bod van 80 cent CPC van een CSS-partner, je hetzelfde oplevert als een euro via Google Shopping CSS. Je profiteert dus van een gunstig rendement en je kunt met hetzelfde bedrag meer vertoningen krijgen. Als de CTR gelijk blijft, haal je met dezelfde investering meer verkeer naar je website. Wanneer je op dit moment al gebruikmaakt van Google Shopping CSS, dan is het niet direct te zien dat er een gedeelte wordt ingehouden. Zodra je overstapt naar een ander CSS-platform dan zul je het verschil duidelijk merken. Dit komt doordat je bieding dan voor 100% wordt ingezet in een veiling.

Bigshopper CSS

Het is dus voordeliger om te kiezen voor andere CSS-platformen, dan voor Google Shopping CSS. Eén van de platformen die veel voordelen biedt voor webshops, is Bigshopper CSS. Eén van de grootste voordelen van Bigshopper CSS is dat er geen gesponsorde advertenties worden getoond op de zoekresultatenpagina. Het verkeer dat binnenkomt wordt niet weggeleid, maar de focus ligt op jouw webshop.

Vast maandelijks bedrag

Bij de meeste CSS-platformen betaal je met een CPC-model, maar er zijn ook nog andere betaalmethoden. Zo hanteert Bigshopper een vast maandelijks bedrag, zodat je extra veel voordeel behaalt. Bij andere CSS-platformen worden er ook extra kosten gerekend wanneer er op de link naar het platform wordt geklikt in je advertentie. Bij Bigshopper CSS wordt dit niet gedaan: daardoor word je niet verrast door onverwachte extra kosten.

Gemakkelijk overstappen

Daarnaast is het eenvoudig om je aan te melden of om over te stappen naar Bigshopper CSS. Je Google Merchant Center (GMC) wordt gekoppeld, waarna je gegevens binnen 24 uur zijn overgezet. Bigshopper waarborgt privacy en heeft ook geen inzage in jouw data. Bij het overstappen behoud je bovendien die bestaande campagnes en profiteer je meteen van 20% korting. Mocht je meerdere feeds in je GMC hebben, bijvoorbeeld omdat je je richt op diverse landen, dan moeten er extra GMC-accounts worden opgezet.

Actief in meer dan 20 landen

Tot slot is Bigshopper ook een Premium Google CSS Partner. Als een CSS-partner aan verschillende strenge eisen voldoet, komen ze in aanmerking voor een Premium CSS status. Bigshopper CSS is één van de weinige Premium Google CSS Partners die in meer dan 20 landen actief is. Zo profiteer je niet alleen van een gunstig rendement, maar ook van een ruim aanbod aan landen waarin je kunt adverteren. Wil jij ook profiteren van deze voordelen? Neem vrijblijvend contact op voor meer informatie of vul je gegevens in en meld je aan voor Bigshopper CSS.

GERELATEERD

Artikel gaat over

Meer berichten