European Digital Innovation Hub (EDIH) Zuid-Nederland van start!

Mkb-bedrijven uit Zeeland, Noord-Brabant en Limburg kunnen vanaf vandaag voor ondersteuning bij hun digitalisering aankloppen bij EDIH Zuid-Nederland (EDIHZNL). Dit geldt zowel voor bedrijven die hierin hun eerste stappen zetten, als voor bedrijven die hun digitalisering juist willen versnellen: op het EDIHZNL-platform klikopmorgen.nl is iedereen welkom.

Dit platform biedt veel verschillende tools voor ondernemers die aan de slag willen met hun digitalisering. Bijvoorbeeld een digital maturity scan om te checken hoever een bedrijf is met zijn digitalisering of juist persoonlijk advies van experts, workshops, netwerkbijeenkomsten. Ondernemers kunnen vanaf vandaag contact opnemen met vragen, voor matchmaking en expertadvies. Het online dienstenaanbod komt vanaf juni 2023 gefaseerd beschikbaar op het platform en zal de komende jaren worden uitgebreid. De meeste diensten zijn kosteloos beschikbaar, met maar één voorwaarde: een enthousiaste en gemotiveerde ondernemer.

Voor wie?

EDIH Zuid-Nederland richt zich op de mkb-maakindustrie, inclusief de toeleverindustrie en onderhoudsbedrijven in de sectoren agrifood, procesindustrie, semicon, medical systems, logistiek en de automotive industrie. Binnen deze sectoren ligt de focus op specifieke technologieën zoals A.I.,cybersecurity, digital twinning, AR/VR en veilige data-uitwisseling tussen bedrijven.

Digitale kloof

Bedrijven die werkzaam zijn in de hightechindustrie zijn meestal ver(der) in hun digitale ontwikkeling. Het zijn juist de relatief traditionele bedrijven (bijvoorbeeld in de metaalindustrie, machinebouw of chemische industrie) die moeite hebben met digitaliseren. Omdat de wereldwijde transitie naar Industry 4.0 steeds sneller gaat, dreigt er voor die bedrijven een digitale kloof en daarmee een mogelijke ongunstige concurrentiepositie ten opzichte van bijvoorbeeld de Verenigde Staten of China.

Full-service

Met de campagne ‘klikopmorgen.nl’ maakt EDIHZNL ondernemers de komende periode bewust van de noodzaak om te digitaliseren en motiveert hen om actie te ondernemen. De campagne draait crossmediaal voor maximale impact, dus zowel online (via bijvoorbeeld LinkedIN), als offline (bijvoorbeeld via een flyer of brochure). Het platform klikopmorgen.nl biedt uiteindelijk een full-service oplossing voor alle denkbare digitaliseringsvraagstukken.

GERELATEERD

Artikel gaat over

Meer berichten