‘Een goede werkstoel is pas het begin’

Office 1604 089m 03

Een man met een missie. Zo mag je Toon Mampaey, commercieel directeur van Be by Bèta, zeker noemen.  Die missie is helder: mensen gewoon goed en prettig laten zitten. Daarmee wil de Nederlandse producent van bureaustoelen, werkkrukken en méér een nadrukkelijk steentje bijdragen aan vitaliteit en duurzame inzetbaarheid. “Maar: een goede werkstoel is pas het begin”, waarschuwt Mampaey. “Mensen zijn niet zo bezig met zitten, zolang ze maar geen klachten hebben. En als je klachten hebt, dan ben je eigenlijk al te laat …”

Be Dutch, Be Healthy, Be Green, Be Happy en Be You. Dat zijn de 5 kernwaarden van Be by Bèta, onderdeel van een Nederlandse groep producenten van kantoormeubilair. De stoelen worden gemaakt in Breda, waar ook een uitnodigende showroom huist. “Wat wij doen heeft álles te maken met vitaliteit”, stelt Mampaey. “Zeker ook in de combinatie met onze eigen zit-sta-bureaus.” Hij is overtuigd van de kwaliteit en functionaliteit van de stoelen, maar ziet tot zijn ongenoegen dat veel gebruikers niet de moeite nemen om hun bureaustoel goed in te stellen. “Daar moeten wij ze dus bewust van maken. Daar nemen we dan ook graag onze verantwoordelijkheid in. Wij lopen ook niet weg voor mensen met hernia’s, of die heel lang of wat zwaarder zijn dan de gemiddelde mens.”

Commitment

Bij Be by Bèta beseffen ze dat een stoel op de werkplek als iets vanzelfsprekends wordt ervaren. Dat patroon probeert men te doorbreken, door de gebruiker een spiegel voor te houden. Door het aanleveren van instructiefilmpjes voor op intranet bijvoorbeeld. Of door stoelen af te leveren met een sjerp daaromheen, waarop een qr-code staat, die verwijst naar het belang van het goed instellen van een stoel. “Wanneer er voldoende commitment is van de werknemers zélf, kunnen wij laten zien hoe goed onze stoelen zijn.” Dat dat een kwestie van de lange adem is, neemt het bedrijf voor lief. Be by Bèta wil ook niet meegaan in een prijsoorlog met goedkopere concurrenten. “Wij moeten het dus hebben van vitaliteit, van duurzaamheid en van service. Op die manier kunnen we het verschil maken.”

Innovatie

Dat het bedrijf groeit is mooi, maar niet ten koste van álles. Mampaey benadrukt dat Be by Bèta een goed werkgever wil zijn en zich bewust is van zijn maatschappelijke positie. “Wij zijn er vooral mee bezig om onze medewerkers aan het werk te houden. Dat doet we ook door ons als groep te onderscheiden op het gebied van innovatie en duurzaamheid. Zo zijn we bezig met het ontwikkelen van nieuwe materialen, maar huldigen we ook de circulaire principes. Dat is voor ons duurzaamheid ten top. Daarom gaan we ook het revitaliseren van stoelen van andere merken niet uit de weg.” Zo komen alle genoemde kernwaarden ook daadwerkelijk aan bod in de filosofie en de werkwijze. Dat bevestigt alleen maar wat veel tevreden klanten inmiddels al weten: bij Be by Bèta zit je écht goed!

GERELATEERD

Artikel gaat over

Regio in Bedrijf
Regio in Bedrijfhttp://www.regioinbedrijf..nl
uw zichtbaarheid en profilering, zowel online als offline. Daarnaast brengen wij u graag in contact met relevante partijen uit ons netwerk.

Meer berichten