Een bedrijf in de foodbranche? Deze betaalmethoden zijn belangrijk!

Het bezorgen van voedsel heeft de laatste jaren een lange weg afgelegd. Zo hebben we nu de mogelijkheid om onze boodschappen online te bestellen en we kunnen ons abonneren op een maaltijdbox-dienst die ons alle benodigde ingrediënten toestuurt om een heerlijke maaltijd op tafel te zetten. Bij deze verschuiving spelen betaalmethoden een belangrijke rol in deze sector. Het is als bedrijf belangrijk om in te spelen op de nieuwste betaal-trends om zo een stapje voor te blijven op de concurrent. In dit artikel geven we je wat meer informatie over enkele belangrijke betaalmethoden.

Eenvoudige betaalmethoden, zoals iDEAL

Tegenwoordig kunnen we met één klik op de knop binnen no-time onze favoriete boodschappen in huis halen. Tenminste, als het online afrekenen eenvoudig verloopt. Als consument zijnde hebben we geen tijd om doorgelinkt te worden naar allerlei ingewikkelde websites om de betaling te voltooien. De spanningsboog is dermate laag dat we snel alweer met iets anders bezig zijn. Genoeg reden om hier als bedrijf op in te spelen door eenvoudige betalingen via iDEAL, PayPal, creditcard of automatische incasso te implementeren bij jouw online foodshop! Dergelijke betalingssystemen vragen om de benodigde kennis, om deze reden wordt er vaak gekozen voor een payment service provider in Nederland: een financiële instelling die webwinkeliers voorziet van betaalmogelijkheden.

Business-to-business betalingen

Het draait bij online webshops die gericht zijn op voedingsmiddelen vaak niet alleen om de business-to-consumer klanten, maar juist ook om de business-to-business klanten. Uiteindelijk leveren de grote bestellingen van bedrijven meer op dan alleen de bestellingen van consumenten. Bij de consument is er vaak behoefte aan een ruim aanbod aan online betaalmethoden, zodat het proces van betalen nog gemakkelijker wordt gemaakt. Duurt dit te lang? Dan is er vaak een plan B die in werking wordt gezet. De stap naar de concurrent is zó gemaakt. Als we kijken naar bedrijven, dan zien we daar ook een verschuiving van offline naar online. Zo worden betaalgegevens niet meer zo gemakkelijk via de telefoon gedeeld, maar gaat het nu allemaal online. Ook voor business-to-business zijn er veel verschillende online betaalmethoden mogelijk en daarom is het verstandig om je hierover goed te laten informeren.

Mobile, desktop en App checkout

Het is niet alleen belangrijk dat het bestelproces soepel verloopt, maar ook dat de bestelling gemakkelijk betaald kan worden. Eenvoud siert niet alleen de mens, maar ook een bedrijf die via deze weg juist wel of niet de consument binnenhaalt! Naast dat er een groot aanbod aan betaalmethoden is, spelen bedrijven tegenwoordig ook met een smart checkout waarbij

in-app-payments mogelijk zijn. Zo kan een food app via een payment service provider eenvoudig bestellingen laten plaatsen binnen hun eigen platform. Eenvoudig en snel!

GERELATEERD

Artikel gaat over

Meer berichten