Drijber en partners: Ook buiten kantoortijden het beste advies

Advocatenkantoor Drijber en Partners uit Velp is al jaren huisadvocaat van de Wassink Autogroep. Het motto ‘voorkomen is beter dan genezen’ staat centraal in de samenwerking. Daarom adviseert advocaat en oprichter Sander Drijber liever vooraf over het opstellen van een waterdicht contract dan dat hij achteraf misverstanden moet oplossen in de rechtszaal. Chiel van Zeijl, algemeen directeur van Wassink Autogroep, waardeert deze werkwijze: “Als ondernemer is het prettig om een partner te hebben die met je meedenkt.”

Wassink Autogroep is de afgelopen jaren hard gegroeid. Met 16 vestigingen, 360 medewerkers en 230 miljoen omzet is goed en snel juridisch advies onmisbaar. Chiel vertelt: “In korte tijd hebben we bij Wassink verschillende bedrijven overgenomen. Dat soort zaken ontwikkelen zich niet alleen tijdens kantoortijden. Bij elke overname kon ik rekenen op de betrokkenheid van Sander en zijn collega’s. Ze stonden altijd voor ons klaar als we vragen hadden. En nog steeds trouwens, want met de snelle groei staan we regelmatig voor een nieuwe uitdaging.”

Vooraf meedenken

Eén van de speerpunten van Drijber en Partners is om meer in de adviesrol te zitten dan op te treden als traditioneel advocaat. Sander: “Bij veel mensen leeft het beeld dat advocaten met moeilijke woorden praten en hoge nota’s sturen. Wij pakken het anders aan. Ik zie mezelf als een adviseur voor ondernemers. Natuurlijk blijft het mijn taak om juridisch alles goed te regelen voor cliënten. Maar dat doe ik liever door vooraf mee te denken dan door achteraf te procederen in de rechtbank.”

Even bellen

Belangrijk hierbij is dat het advies laagdrempelig is. Chiel deelt zijn ervaring: “Ik vind het heel prettig dat ik gewoon kan bellen als ik ergens tegenaan loop. Drijber staat 24/7 naast ons. Tegelijkertijd blijven ze in de rol van professionele advocaat. Gaan we een nieuwe overeenkomst aan met een leverancier, dan wijzen ze ons zorgvuldig op de risico’s en hoe we ons daartegen kunnen beschermen. Dit geeft iedereen duidelijkheid. Dat bespaart ons bij Wassink een hoop gedoe én geld. Zeker bij contracten die over veel omzet gaan.”

Vooruitkijken

Sander beaamt hoe belangrijk dit is: “Als er achteraf discussie ontstaat over een afspraak, brengt het oplossen daarvan inderdaad vaak hoge kosten met zich mee. Toch zie ik dat ondernemers vaak huiverig zijn om een advocaat in te schakelen. Pas als ze een probleem hebben, melden ze zich. Ik raad aan om vooruit te kijken. Investeer je nu in goede overeenkomsten, dan voorkom je op lange termijn een hoop problemen. Door toegankelijk te zijn en de taal van de ondernemer te spreken, hopen we de drempel om advies in te winnen weg te nemen.”

Google search engine
GERELATEERD

Artikel gaat over

Meer berichten