Bij het kiezen van een nieuwe kantoorruimte speelt de locatie vaak een doorslaggevende rol. Waar wil je jouw kantoor vestigen? De meeste mensen denken dan al snel aan de echte grote steden binnen ons land. Denk maar eens aan Utrecht, Rotterdam of natuurlijk onze hoofdstad Amsterdam. Hoewel deze plaatsen uiteraard voordelen bieden, is dat lang niet voor elk bedrijf een geschikte keuze. Het kan financieel juist veel aantrekkelijker zijn om uit te wijken naar de eigen regio. Overweeg bijvoorbeeld een kantoor in Eindhoven. Naast financiële voordelen, zijn er ook nog genoeg andere redenen om juist voor een kantoor in de regio te kiezen. Stiekem heeft dit in het verleden dan ook al heel wat succesverhalen opgeleverd. Nieuwsgierig geworden? Lees dan snel verder en ontdek de grootste voordelen.
Eerdere succesverhalen
Zeker niet elk groot bedrijf is ooit begonnen in de grootste steden. Een goed voorbeeld is Philips. Dit bedrijf kennen we allemaal wel. Het is een grootse naam. Maar wist je dat zij in Eindhoven zijn begonnen? Zij zijn hier ooit begonnen en hebben zich vanuit hier ook opgewerkt naar een internationale topspeler. Pas toen het succes heel groot werd, hebben zij voor een hoofdkantoor in Amsterdam gekozen. Dit maakt dan ook wel duidelijk dat je je zeker niet direct in de hoofdstad of een andere grote stad moet bevinden om successen te kunnen boeken. Dit kan overal in Nederland. Het draait uiteindelijk om het verhaal achter je bedrijf en de kwaliteit die je levert. Zo maak je naam voor jezelf. Als je bedrijf nu nog in de startblokken staat, is het juist goed om eerst voor een kantoor in de regio te kiezen. Verplaatsen kan later altijd nog.
Financieel aantrekkelijk
Het is financieel ook erg aantrekkelijk om uit te wijken naar steden in de regio. Plaatsen die misschien iets minder bekend zijn of die net wat minder centraal liggen. De huurprijzen zijn hier aantrekkelijk, waardoor ze toegankelijker zijn voor startende of kleine bedrijven.
Dit betekent echter niet dat grote plaatsen zoals Amsterdam minder aantrekkelijk zijn. Dit kan ook erg gunstig zijn als je juist richt op deze doelgroep of internationaal naam wilt maken voor je bedrijf. In dat geval verdien je de kosten terug dankzij de praktische voordelen. Denk bijvoorbeeld aan de goede verbindingen in de stad en de grote (zakelijke) toeristenaantallen. Voor sommige bedrijven kan een pand in het zakelijke hart van Nederland dan ook zeker wenselijk zijn.
Waar je je bedrijf vestigt, is volkomen afhankelijk van de doelgroep. Weeg de voor- en nadelen tegen elkaar af en onderzoek het aanbod om een weloverwogen beslissing te maken.
Praktische voordelen
Een bedrijf in eigen regio biedt ook veel praktische voordelen. In de eerste plaats omdat de reistijd veel aantrekkelijker is. Je komt hier zelf vandaan, dus je kunt binnen no-time op kantoor zijn. Daarnaast biedt dit ook veel voordelen voor bedrijven die zich vooral richten op de plaatselijke doelgroep. De beste manier om hen te bereiken is door ook je bedrijf in deze plaats te vestigen.