De Groot – grootsgedrukt.nl: ‘Onze klanten zijn onze vrienden en zo behandelen we ze ook’

Van grootformaat drukwerk tot bijzondere afwerkingen: klanten kunnen met elke drukwerkvraag terecht bij De Groot – grootsgedrukt.nl in Goudriaan. De adviseurs staan klaar voor persoonlijk advies over een efficiënte productie, het drukken van speciale materialen en een correcte aflevering. ‘Het serviceniveau is bij ons heel hoog.’

De combinatie van een online platform met offline advies is een unieke formule volgens Accountmanager Sales Jeroen Ammeraal. ‘In onze webshop zijn standaardproducten, zoals flyers, visitekaartjes, beursmateriaal en huisstijlitems met enkele drukken op de knop te bestellen. Daarmee spelen we in op de wens van klanten om snel en vanachter hun eigen bureau drukwerk te bestellen. Tegelijkertijd hebben we een team van adviseurs klaarstaan om klanten te voorzien van advies op maat voor als de vraag complexer is.’

Bijzonder drukwerk
Briefpapier met een logo in goudfolie, posters op heel groot formaat, landkaarten of lastminute drukwerk; zomaar wat voorbeelden van verzoeken die binnenkomen bij Ammeraal en zijn collega’s. ‘Ik zit al vanaf mijn vijftiende in het vak, dus ik kijk nergens meer van op. We kunnen vrijwel alle technieken en afwerkingen in eigen huis verzorgen. En als het écht heel specialistisch wordt, hebben we fijne partners om mee samen te werken.’

Op maat gemaakte online oplossingen
De Groot – grootsgedrukt.nl biedt nog meer mogelijkheden als het gaat om online bestellen. ‘Sommige van onze klanten kiezen voor een op maat gemaakt online portaal voor drukwerk, met een eigen inlog. We richten dit van A tot Z samen met hen in. In het portaal zie je alleen de producten die voor hen relevant zijn, in de eigen huisstijl. Ook afspraken over levering worden vastgelegd in het portaal. Zo hebben we bijvoorbeeld een klant die alleen op woensdag leveringen wil ontvangen. Dat dit allemaal geregeld is in het portaal, is voor zowel de klant als voor ons heel handig.’

Stapje extra
Daarnaast streeft Ammeraal ernaar om nét dat stapje extra te doen voor klanten. ‘Ik herinner me nog een opdracht voor drukwerk dat naar de Waddeneilanden moest. Door omstandigheden was het drukwerk vertraagd. Ik ben toen op mijn vrije dag op de boot gestapt om het drukwerk persoonlijk af te leveren. Dat zijn uitdagingen, maar dat doe je voor je klant. Het serviceniveau is bij ons heel hoog. Onze klanten zijn onze vrienden en zo behandelen we ze ook.’

Papierschaarste
Het is ook de taak van Ammeraal om uitdagingen waar de drukkerij mee te maken krijgt het hoofd te bieden. ‘We hebben momenteel te maken met papierschaarste. Enerzijds door de oorlog – in Oekraïne en Rusland wordt ook papierpulp geproduceerd – en anderzijds door een langdurige staking in één van de grootste papierfabrieken ter wereld in Finland. Daardoor gaan de prijzen omhoog, iets wat onze klanten helaas ook merken. Ook moeten we ver vooruit kijken. We benaderen nu al klanten die aan het einde van het jaar altijd grote orders plaatsen. Hier moeten we nu al papier voor bestellen. Gelukkig hebben veel klanten hier begrip voor.’

GERELATEERD

Artikel gaat over

Meer berichten