De belangrijkste redenen om aan linkbuilding te werken

Linkbuilding behoort tot één van de meest belangrijke factoren voor het verbeteren van de SEO van een website. SEO staat voor Search Engine Organization. Oftewel: zoekmachine optimalisatie. Dit zijn strategieën om op organische wijze hoger in de zoekresultaten te komen. Dit is dus het tegenovergestelde van SEA, waarbij er geld wordt uitgegeven om hoger in de resultaten te komen. Linkbuilding speelt hier dus een enorme belangrijke rol in. Voor veel website-eigenaren is dit inmiddels al oud nieuws. Toch zal ook het komende jaar linkbuilding belangrijk blijven. Daarom belangrijk om hier extra aandacht aan te geven. Vergeet niet dat ook de concurrentie dit zal doen. Maar hoe belangrijk is linkbuilding nu eigenlijk echt? En waarom is dit nu zo essentieel?

De concurrentie voor blijven

Wees je ervan bewust dat je grootste concurrenten ook weten hoe belangrijk linkbuilding is. Het is niet voor niets dat ‘linkbuilding uitbesteden bureau’ een veelgebruikte zoekopdracht is. Linkbuilding is door de jaren heen gewoon steeds complexer geworden. De meeste website-eigenaren wagen zich hier dan ook niet meer zelf aan. Ze kiezen er liever voor om dit in de handen van deskundigen te leggen. Zo besparen ze niet alleen tijd, maar weten ze ook zeker dat het op goed gedaan wordt.

Helaas betekent dit ook dat de ondernemers die dit zelf willen blijven doen, eigenlijk al met 1-0 achter zullen staan. Om in de huidige concurrentiestrijd overeind te blijven staan, ben je dus eigenlijk wel verplicht om een groot deel van de linkbuilding uit handen te geven. Een goede keus wanneer je echt wil werken aan de vindbaarheid van de website.

Het belang van je website aanduiden

Er zijn in alleen de afgelopen vijf jaar al miljoenen websites bij gekomen. De digitale wereld is groot. Het is dan ook heel lastig om hoog in de zoekresultaten te eindigen. Dat gebeurt niet alleen door een mooie website op te zetten. Er zijn genoeg mooie websites te vinden. Dat levert echter nog niet direct vindbaarheid op. Daar moet echt meer voor gedaan worden.

Bij linkbuilding verzamel je backlinks. Deze links verwijzen naar jouw website en worden op andere kwalitatieve sites geplaatst. Hoe kwalitatiever deze site is, des te meer waard de link zal zijn. Als een hele belangrijke en populaire site jouw naam noemt, moet dit wel betekenen dat je website van belang is. Dat hier echt iets relevants opstaat. Iets unieks. Iets wat anderen moeten lezen of zien. Hiermee kan Google dus heel goed ontdekken welke sites kwalitatief genoeg zijn om hoger in de ranking te komen. Door te linkbuilden zorg je er dus voor dat Google de kwaliteit van jouw website zal gaan inzien.

Let er wel op dat het bij linkbuilding niet alleen de bedoeling is dat je links gaat vragen. Eigenlijk probeert Google deze links er namelijk tussenuit te pikken en niet te laten gelden. Men moet de links echt verdienen. Bijvoorbeeld door zeer kwalitatieve en originele content te leveren.

GERELATEERD

Artikel gaat over

Meer berichten