Data2Track, de ‘boord assistent’ van onze chauffeurs op de vrachtwagen en koeriersbus!

ZUIDWEST Logistiek maakt gebruik van de meest complete boordcomputer van Nederland die bovendien eenvoudig te gebruiken is via de app Data2Track. Het gemak hiervan dient onze chauffeurs en planners maar ook personeelszaken die gelijk de gewerkte uren van onze chauffeurs inziet en verwerkt in de maandelijkse verloning.

Onze chauffeurs hebben op hun smartphone of tablet deze app in gebruik voor het registreren van de werktijden. Dus gewerkte uren, rust uren en overuren zijn in één overzicht te zien. Wanneer een chauffeur nieuw bij ons in dienst komt, vindt deze in de interne digitale omgeving ‘Welkom bij ZUIDWEST Logistiek’ gelijk ook de instructies hoe de app te gebruiken. De handleiding met voorbeelden en instructies, die we zelf ontwikkeld hebben, zorgt ervoor dat iedere medewerker de app eenvoudig kan bedienen.

Zoals we al benoemden is de app ook voor onze planners toegankelijk. Zij zorgen ervoor, via de berichtenmodule in de app, dat iedere chauffeur geïnformeerd is door het sturen van berichten die betrekking hebben op het werk van die dag. Of ze delen alvast belangrijke informatie voor de volgende dag. Alle logistieke communicatie loopt dus via de app en is voor iedereen, intern en betrokken bij het logistieke proces, in te zien.

Focus op de toekomst en de interne communicatie onderling

In onze vorige artikelen deelden we al meer over onze innovatieve manier van bedrijfsvoeren, hoe we onderwijs inzetten om te groeien als bedrijf, welke uitdagingen er soms aangegaan moeten worden, waar we investeren in samenwerkingen en op welke manier we trachten duurzaam te ondernemen. Wat we ook doen is stapsgewijs investeren in technologie en ontwikkelingen, hiervoor informeren we ons breed en maken vanuit die kennisverwerving keuzes die we lang in de toekomst mee kunnen nemen. We zijn een jonge onderneming en kijken vooral naar moderne middelen om onze bedrijfsprocessen te moderniseren. Op afstand communiceren tussen kantoor en de chauffeur onderweg is onze dagelijkse manier van omgaan met elkaar. Onze chauffeurs zijn namelijk ergens in Europa onderweg maar soms ook gewoon in Zeeland.

Om die reden bekeken we de mogelijkheid om op gebied van interne communicatie een vervolgstap te zetten door ‘narrowcasting’ of een ‘bedrijfsapp’ in te zetten. Je merkt dat er voor ons bedrijf altijd een focus ligt op de interne communicatie onderling, met onderling bedoelen we de medewerkers informeren over wat er in en om ons bedrijf speelt. Zij zijn onze ambassadeurs en vanuit hen komt erg belangrijke informatie waarmee wij ons bedrijfsprocessen kunnen verbeteren. Vanuit dit aandachtspunt hebben we reeds diverse gesprekken gehad met het bedrijf Wittig om in de toekomst onze intranet ‘communicatie omgeving’ over te zetten naar een eigen ZUIDWEST Logistiek app voor medewerkers. Dit is nog even toekomstvisie. We weten wat er kan, hoe het kan en wat de investering hiervoor is. We moeten tenslotte ook iets hebben om naar te streven met z’n allen.

Google search engine
GERELATEERD

Artikel gaat over

ZUIDWEST Logistiek
ZUIDWEST Logistiekhttp://www.zuidwestlogistiek.nl
Transport, koeriersdiensten, distributie en opslag door heel Europa. Van en naar onze locaties te Goes, Terneuzen en Tholen! We garanderen u een service die flexibel, persoonlijk, betrouwbaar en op tijd is!

Meer berichten