Alumero: groot in klein vakwerk

Alumero

Een specialist in maatwerk. Zo mag je Alumero uit Helmond zeker noemen. Maatwerk in aluminium, om precies te zijn. Daarbij wordt gebruik gemaakt van extrusie: een techniek, waarbij een vervormbaar materiaal door een matrijs wordt geperst. In Helmond heeft men zich juist gericht op micro-extrusie. Daar is men groot geworden met kleine en complexe profielen van hoge kwaliteit. Alumero is ondertussen 30 jaar jong en viert dat onder meer met een nieuwe website en huisstijl.

‘Alumero make us stronger’. Dat is het motto van de Alumero Group, waar Alumero in Helmond onderdeel van uitmaakt. Managing director Jeroen van Bussel ziet nog wel een paar van die passende kreten. ‘Alumero makes us faster’. Of ‘Alumero makes us safer’. Hij is trots op wat zijn team in Helmond allemaal presteert en realiseert, als onderdeel van een Oostenrijks moederbedrijf. Hij roemt de eigen familiecultuur, die er in de fabriek heerst. “De betrokkenheid en verantwoordelijkheid is hier goed voelbaar. Het merendeel van het team werkt hier ook al lang.” Alumero investeerde in corona-tijd zowel in het team als in de voorraad. Flexibiliteit en effectiviteit staan centraal. “Het gaat hier om de kwaliteit van het proces”, aldus Van Bussel. “We hebben ons team sterker gemaakt, waardoor we stabiel in de markt kunnen blijven staan.”

Alumero

Unieke verhalen

Dat resulteert in uiterst loyale klanten. “Unieke klanten met allemaal hun eigen unieke profielen en verhalen. Een klant en zijn profiel(en) blijven hier altijd onderdeel van de cultuur. Een matrijs beheren we voor het leven. De parameters en hele supply chain vragen vaak om kennis en ervaring. Samen met kleine maar bijzondere hoeveelheden of lengtes werken we daarom dagelijks aan uniek verhalen.” Met gemiddeld 300.000 kilo aluminium op jaarbasis is Alumero een relatief bescheiden speler. “Andere extruders doen veel méér”, weet Van Bussel. “Maar bij ons gaat kwaliteit boven kwantiteit.” Hij verwijst naar het ISO 9001:2015 certificaat. “Dat is voor ons geen marketinginstrument, maar iets wat echt intern leeft. Het zit hier in de mensen. Die willen elke keer weer dezelfde kwaliteit leveren.” Dat kunnen ze doen in een werkomgeving die in balans maar vooral ook veilig is.

30 jaar jong

Alumero voelt zich niet 30 jaar oud, maar 30 jaar jong. Met een vitaliteitscoach op de vloer wordt er ook werk van gemaakt om dat jonge gevoel te blijven houden. Daarbij komt de nieuwe outfit, in zwart-wit, passend bij de nieuwe huisstijl prima tot zijn recht. Van Bussel is ook erg blij met de onlangs vernieuwde eigen Nederlandse domeinnaam, waaraan een fraaie, overzichtelijke website hangt: www.extrusie-profielen.nl. “Die geeft een mooi beeld van wie we zijn en wat we doen. Er wordt hier hard gewerkt. Wij kunnen als pure kleine extrusie specialist dingen wél, waar andere partijen zich niet eens aan wagen.”

Auteur: Ton de Kort

GERELATEERD

Artikel gaat over

Meer berichten