5 redenen om als bedrijf social media advertising in te zetten

Wie gebruikt er tegenwoordig geen social media? In het digitale tijdperk waarin we leven kan je eigenlijk niet meer om social media heen. Het gebruik van social media groeit nog steeds altijd. Adverteren op social media kanalen is voor bedrijven dan zeer interessant. In dit artikel hebben we 5 goede redenen om als bedrijf social media advertising in te zetten.

Waarom is adverteren op social media zo interessant?

De impact van social media ads worden de afgelopen jaren alleen maar groter. Als het gaat om online branding dan kan je zelfs niet meer om social media advertising heen. Is jouw organisatie nog niet actief met het adverteren op Facebook, Instagram, LinkedIn of andere social media? Dan geven wij 5 redenen om te beginnen met adverteren op social media.

Reden 1. Bereik je doelgroep

Wist je dat ruim 90% van alle bestaande doelgroepen via social media te bereiken zijn? Zo is de kans enorm groot dat je de doelgroep van jouw organisatie door social media advertising kunt bereiken. 

Reden 2. Meetbaar resultaat

Wanneer je investeert in buitenreclame of een advertentie in een tijdschrift/krant dan zijn de resultaten niet meetbaar. Bij adverteren via social media is alles gemakkelijk te meten. Dit zorgt ervoor dat je perfect kunt inspelen op je doelgroep, de advertentie kunt optimaliseren, het maximale uit je advertentiebudget haalt én alle resultaten zijn ook nog eens duidelijk meetbaar. 

Reden 3. Specifiek targetten

Nog een groot voordeel van adverteren op social media is dat je specifiek kunt targetten. Dat betekent dat je advertenties enkel getoond worden bij de doelgroep die hebt ingesteld. Je betaald dus enkel voor vertoningen bij de doelgroep die je hebt ingesteld. Zo voorkom je onnodige advertentiekosten bij gebruikers die niet binnen je doelgroep vallen. 

Reden 4. Relatief goedkoop

In vergelijking met andere advertentiemogelijkheden is social media advertising relatief goedkoop. Met een kleine investering kun je een groot bereik creëren. Verder is het mogelijk om voor slechts enkele euro’s te beginnen met adverteren op social media.

Reden 5. Online branding

Adverteren op social media is een essentieel onderdeel van online branding. Elke doelgroep is wel te bereiken via social media. Als het niet via Facebook of Instagram is, dan wel via Linkedin voor B2B bedrijven.

 

Wil jij beginnen met social media advertising, maar weet je niet waar je moet beginnen? Om doeltreffend en winstgevend te adverteren op social media adviseren wij om een specialist, zoals Blue Dragon, in te schakelen. Grote resultaten kunnen behaald worden met kleine budgetten.



GERELATEERD

Artikel gaat over

Meer berichten