Ben je een kleine onderneming die veel vervoert, dan weet je dat een sterk netwerk onmisbaar is. Je netwerk bepaalt niet alleen de kwaliteit van de diensten die je aanbiedt, maar het vergroot ook je kans op succesvolle verkopen. Bovendien ondersteunt het je in geval van onverwachte uitdagingen. In dit artikel introduceren we tien cruciale contacten die elke kleine onderneming die veel vervoert, zou moeten hebben.
Aanbieders van aanhangwagen onderdelen
In de eerste plaats heb je als kleine onderneming die veel vervoert toegang nodig tot kwalitatieve onderdelen voor je aanhanger(s). Maar hoe kom je hier aan? Een aanbieder van aanhangwagen onderdelen is hierbij het enige juiste antwoord. Maar met welke factoren moet je rekening houden? Kijk met name naar de reputatie, prijs en snelheid. Zo weet je zeker dat je de beschikking hebt over de beste onderdelen.
Andere vergelijkbare bedrijven voor partnerschappen
Samenwerking met andere vergelijkbare bedrijven is voordelig. Maar waar moet je dan aan denken? We hebben het met name over het delen van inventarislijsten om klanten beter van dienst te zijn, of het gezamenlijk inkopen om kosten te besparen. Weet je wat een ander voordeel is? Dit soort contacten kunnen je vaak goed advies geven wanneer je ergens tegenaan loopt!
Brancheorganisaties
Brancheorganisaties zijn een goede bron voor de laatste nieuwtjes en regelgeving binnen de sector en bieden goede netwerkmogelijkheden en mogelijke belangenbehartiging. Het is dus zeker de moeite waard om je aan te sluiten bij een brancheorganisatie.
Online gemeenschappen
Online platforms en social media groepen zijn ideaal om je netwerk uit te breiden, kennis te delen en op de hoogte te blijven van wat leeft onder collega’s en klanten. Word lid van groepen op Facebook of LinkedIn die gericht zijn op je bedrijfssoort en neem deel aan discussies en evenementen. Heb je liever een andere optie? Begin dan zelf een online community om een platform te bieden voor ondernemers om elkaar te ontmoeten en informatie uit te wisselen.
Marketeers
Weet je wat zeker niet mag ontbreken? Juist, een marketeer! Met behulp van deze beroepsgroep vergroot je je bereik en verbeter je je verkoopcijfers. Zoek je naar advies over online aanwezigheid en merkopbouw? Ook dan komt een marketeer van pas. Let hierbij wel op dat je een marketeer vindt die ervaring heeft in je specifieke branche en begrijpt wat jouw doelgroep nodig heeft.
Monteurs
Wil je technische problemen bij je vervoermiddel of aanhangwagen snel en efficiënt oplossen? Dan heb je een netwerk aan monteurs nodig. Werk samen met gekwalificeerde en ervaren monteurs die snel beschikbaar zijn in geval van nood. In jouw geval is een dag zonder vervoer of aanhanger geen optie. Een goede, snelle monteur zorgt ervoor dat je snel weer op de rit bent. Het resultaat is tevreden klanten en het behoud van je reputatie.
Verzekeraars
Samenwerking met verzekeraars is belangrijk om jezelf en je klanten te beschermen tegen risico’s. Een verzekeringsagent adviseert je over de beste polissen voor jouw bedrijf. Wil jij voor het spreekwoordelijke dubbeltje op de eerste rang zitten? Vaak regel je ook kortingen en voordeelregelingen voor jouw klanten. Daardoor behaal je een competitief voordeel wanneer de markt veel aanbieders kent.
Accountants
Voor een gezonde bedrijfsvoering is een goede accountant onmisbaar. Zelf heb je waarschijnlijk niet voldoende tijd of kennis. Daarnaast kan een boekhouder je waardevolle tips geven en inzicht bieden in de financiële gezondheid van je onderneming. Daarnaast helpt een accountant bij het opstellen van financiële prognoses en budgetten, wat cruciaal is voor een gezonde bedrijfsvoering. Wees hierbij slim door regelmatig in contact te staan met je accountant om updates door te geven aan elkaar.
Vervoersbedrijven
Misschien vervoer je het materieel voor je klussen zelf, of brengen je bestellingen en diensten naar je klant. Maar als de aard van je onderneming is dat je een vervoersbedrijf nodig hebt, dan is het essentieel om een betrouwbare partner te kiezen om je producten te transporteren, zowel naar je bedrijfspand als naar je klanten. Betrouwbaarheid en flexibiliteit zijn sleutelwoorden in deze samenwerking. Zorg ervoor dat je goede afspraken maakt over prijzen, leveringstijden en verzekeringen. Daarnaast is het waardevol om met meerdere vervoersbedrijven samen te werken om zo te voorkomen dat je van een partij afhankelijk bent.
Buitenland
Als je een onderneming bent die veel im- of exporteert, is het ook cruciaal om betrouwbare contacten te hebben in de landen van herkomst of bestemming van je producten. Deze contacten helpen je bij de navigatie van lokale regels, kwaliteit en prijzen. Het is daarom belangrijk om een goede relatie op te bouwen en eventuele problemen snel op te lossen.